Skip to Content

در مانور آزمایشی رأی‌گیری الکترونیکی؛

میبدی ها با «انتخابات الکترونیکی شوراها» آشنا شدند+ تصاویر


مانور آزمایشی رأی‌گیری الکترونیکی انتخابات شورای شهر در شهرستان میبد برگزار شد.

به گزارش ميبد خبر، مانور آزمايشي رأي‌گيري الکترونيکي انتخابات شوراي شهر در حاشيه برگزاري نماز جمعه و در مصلي آيت الله اعرافي(ره) برگزار شد.
 
ابوالفضل رشيدي دبير ستاد انتخابات شهرستان ميبد در رابطه با اين نحوه راي گيري بيان داشت: در اين دوره، انتخابات شوراي شهر ميبد بصورت مکانيزه برگزار مي شود که در آن تعرفه راي وجود ندارد و راي بصورت تمام الکترونيک برگزار مي شود.
 
وي افزود: در اين نوع راي گيري همشهريان مي بايست کد داوطلب را بهمراه داشته باشند و پس از وارد کردن کد داوطلبين در دستگاه اسم و عکس داوطلبين منتخب نمايش داده مي شود. اين دستگاه همچنين قابليت راي سفيد هم دارد.
 
وي اظهار داشت: در شهرستان ميبد 82 صندوق اخذ راي اقدام به راي گيري مي نمايند که در شهر ميبد 54 صندوق بصورت مکانيزه کار راي گيري انجام مي شود.
 
رشيدي در مورد مزيت اين طرح گفت: در اين طرح ديگر نياز به شمارش آرا نيست و بلا فاصله پس از پايان زمان راي گيري آمار بطور کامل شعب به دست آمده و به فرمانداري اعلام مي شود. البته در صورتيکه شوراي نظارت و داوطلبين اعتراضي داشته باشند قابليت شمارش آرا نيز وجود دارد.
 
وي در ادامه تصريح داشت: در اين طرح فقط کد ملي شخص براي استعلام اوليه دريافت شده تا مشخص شود که کد ملي معتبر و اين کد ملي در محل هاي ديگر راي گيري استفاده نشده باشد و پس از آن تعرفه الکترونيکي صادر و فرد بصورت الکترونيکي به منتخبين خود راي مي دهند.
 
رشيدي از مردم خواست که در هنگام حضور در شعب اخذ راي علاوه بر داشتن شناسنامه که ضروري هست کارت ملي يا کد ملي خود را به همراه داشته باشند و حتما کد داوطلبين منتخب خود را براي تسريع در عمل راي گيري  يادداشت نمايند و افراد مسن و کساني که سواد خواندن و نوشتن ندارند به همراه افرادي که مورد اعتماد آنها مي باشند شرکت نمايند.
 
وي در رابطه با انتخابات رياست جمهوري افزود: دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري هم در شهرميبد به‌صورت نيمه مکانيزه برگزار خواهد شد و براي راي گيري تعرفه در نظر گرفته شده است.
 
 دبير ستاد انتخابات شهرستان ميبد در پايان بيان کرد: اين مانور آزمايشي رأي‌گيري الکترونيکي انتخابات شوراي شهر براي آشنايي مردم تا 26 ارديبهشت در سطح شهر و محلات و مساجد مختلف و مصلي آيت الله اعرافي(ره) ادامه خواهد داشت.
 
انتهاي پيام/اد



رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.