Skip to Content

سهل انگاری و بی مبالاتی متولیان امر موجب شد:+گزارش تصویری2

زباله های دفن نشده، سر از هوا درآوردند!


عصر روز گذشته رهگذران جاده سنتو و اهالی شهرکهای شرقی میبد متوجه دود فراوان در ناحیه دفن زباله های شهر شدند.

به گزارش "میبدخبر"، پس از پیگیری مشخص شد این دود غلیظ بدلیل آتش سوزی زباله های رها شده در محل جمع آوری آن می باشد.

فاصله کمتر از 2 کیلومتر از محل دفن زباله ها تا منطقه مسکونی، خطرات بالقوه ای را برای ساکنان بوجود آورده است.

خوشبختانه مسیر باد غالب در روز گذشته و امروز به طرف شهر نبود وگرنه احتمال تحت الشعاع قرار گرفتن بخش اعظمی از شهرستان وجود داشت.

اما آنچه را عقل و قانون حکم می کند، دفن زباله ها بایستی به شیوه علمی و بهداشتی باشد اما بنظر می رسد هیچکدام از موارد لازم رعایت نشده است و تاکنون تبعاتی همچون افزایش سگهای ولگرد در این منطقه، بوی تعفن ناشی از شیرابه زباله ها، دسترسی راحت به زباله ها توسط جمع کننده های ضایعات، امکان آتش گرفتن خودبخود و یا عمدی، تنزل شدید کیفیت هوا، پخش زباله ها توسط بادهای نسبتا تند و... شده است.

قابل ذکر است این رویه مدتهاست که در این منطقه ادامه دارد و بی تردید بخشی از آلودگی هوای میبد به علت همین زباله سوزی است و مسئولین میبد نیز در مواجهه با اعتراضات مردمی، همواره وعده انتخاب یک مکان مناسبتر برای دفن اصولی زباله های میبد داده اند اما نه تنها مکان مناسبی درنظر گرفته نشده بلکه دفن زباله در همین مکان فعلی هم به شدت سهل انگارانه و توام با بی مبالاتی است که نتیجه آن حریق گسترده حال حاضر این زباله هاست.

ناگفته نماند بدلیل حجم زیاد و نحوه سوختن زباله ها، امکان خاموش کردن آن بسیار سخت و طولانی مدت بنظر می رسد.

بنظر می رسد تیمی که امروز برای خاموش کردن این آتش جمع شده اند، اگر برای دفن صحیح و اصولی و بهداشتی آن زحمت می کشیدند، قطعا با آرامش خاطر نتایج بهتری را می گرفتند.

همچنین شنیده شده دادستان میبد دستور پیگیری این ماجرا را داده و نیروی انتظامی نیز با حضور در این محل، این حادثه را صورتجلسه کرده است.




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.