Skip to Content

لاریجانی در نطق پیش از دستور:

دولت جدید از افراد متدین، متعهد و توانمند با تجربه تشکیل شود/ چند توصیه به رئیس جمهور منتخب


رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دولت آینده مبنای اقدامات خود را اجرای قانون بگذارد که در راس حکمت دیوانی و عدالت علوی قانون گرایی است و این امر محقق نمی شود مگر تصمیم و میثاق حکم رانان از صدر تا ذیل بر آن قرار یابد.

به گزارش میبد خبر، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در آغاز جلسه علنی مجلس در روز دوشنبه با اشاره به برگزاری انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و شوراها طی سخنانی اظهار داشت: روز جمعه انتخابات ریاست جمهوری و شوراها و میان دوره ای مجلس و خبرگان با حضور چشمگیر و درخشنده مردم در پای صندوق های رای بار دیگر هوشیاری ایرانیان را به منصه ظهور رساند.

وی افزود: بعد از روزها بحث های تبلیغاتی و طرح آراء گوناگون، با آرامش و متانت مثال زدنی حماسه ماندگار دیگر خلق گردید که از ماه ها پیش رهبر معظم انقلاب نوید آن را داده بودند. این پدیده مبارک نشان اوج بلوغ سیاسی و مسئولیت شناسی ملت عظیم الشان است و باید شکر گذار این نعمت بود که در مقابل انواع تبلیغات و هیاهوی بین المللی، اقتدار ایران حفظ شد و باعث آبروی نظام مردم سالاری دینی گردید.

رئیس مجلس خاطر نشان کرد: باید از همه نامزدهای ریاست جمهوری که باعث این اعتبار بین المللی گردیدند تشکر کرد امید است با بهره گیری از آن ها در مسئولیت های در شان استفاده گردد.

وی ادامه داد: به حضرت حجت الاسلام و المسلمین جناب دکتر حسن روحانی که برگزیده این انتخابات باشکوه هستند تبریک عرض می کنیم امیدواریم با عنایت الهی بتوانند گام های استوار در حل مشکلات کشور بردارند و در استقامت و سرافرازی نظام جمهوری اسلامی بیفزایند.

وی گفت: مجلس شورای اسلامی ضمن آرزوی توفیق برای رئیس جمهور منتخب، انتظار دارد اولا دولت جدید از افراد توانمند با تجربه، متدین و متعهد شکل یابد تا از اندوخته تجربه و تخصص خود بهره جسته و در جهت حل مشکلات و معضلات فعلی با توانمندی مناسب فعال شود.

لاریجانی ادامه داد: ثانیا همانگونه که برای همگان روشن است و در صدر نظرات تبلیغی همه کاندیدای ریاست جمهوری به خصوص آقای روحانی بود، دولت آینده مبنای اقدامات خود را اجرای قانون بگذارد که در راس حکمت دیوانی و عدالت علوی قانون گرایی است و این امر محقق نمی شود مگر تصمیم و میثاق حکم رانان از صدر تا ذیل بر آن قرار یابد.

رئیس مجلس ادامه داد: ثالثا با این حضور ارزشمند ملی در انتخابات، بستر همگرایی و وفاق بیش از گذشته فراهم است توصیه مجلس شورای اسلامی به رئیس جمهور منتخب این است که از این اعتماد ملی در جهت مشارکت هر چه بیشتر مردم بهره گیرد و خارج از تعارفات و اقدامات تبلیغاتی اقدامات عملی برای بهبود فضای کسب و کار سرلوحه کار دولت باشد.

لاریجانی با بیان این که در این زمینه قوانین مناسبی تصویب شده است گفت: این قوانین می تواند مبنای این حرکت مهم باشد. امروز بیش از هر زمانی دیگری نیازمند عزمی جدی در جهت رونق تولید ملی هستیم و کنترل تورم و بهبود شرایط اشتغال به این مهم بستگی دارد.

لاریجانی خاطر نشان کرد: مجلس شورای اسلامی در این زمینه ها آمادگی دارد به رئیس جمهور منتخب و دولت جدید مدد رساند و همکاری صمیمانه ای در شکل گیری دولت جدید و اقدامات برنامه ریزی شده آن بنماید.

رئیس مجلس همچنین در بخش دیگری از سخنان خود از حضور مردم در انتخابات شوراهای شهر و روستا سپاسگزاری کرد و گفت: نهاد شوراها حلقه مهم حضور مردم در سرنوشت خویش در سطح روستاها و شهرها است. امیدواریم عزیزانی که برای شوراها برگزیده شده اند مبنای کار خود را آبادانی و توسعه شهر ها و روستاها قرار دهند. از همه همکاران عزیز نماینده که در نظارت بر انتخابات شوراها رای بلیغ نموده اند سپاس گذاری می کنم. از مراجع و علما اسلام و دانشگاهیان فرهنگیان هنرمندان و شورای نگهبان و وزارت کشور و مسئولان اجرایی و امنیتی و صدا و سیما و رسانه ها که همگی در خلق این حماسه ملی نقش داشتند تشکر می کنم.

وی افزود: در این حرکت جاودان، هدایت ها و رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی مثل همیشه چه قبل از انتخابات و حین آن بی بدیل بود. قدردانی از این نعمت برای همگان به خصوص برای دولت جدید، توجه تام به رهنمودها و عوامل حضرتشان می باشد. مجلس به سهم خود از تدابیر و هدایت های هوشمندانه ایشان در انتخابات که باعث حضور چشم گیر ملت و وفاق ملی گردید سپاسگزاری می کند.

وی ادامه داد: به همکاری که در انتخابات میان دوره توفیق راهیابی به مجلس شورای اسلامی یافتند تبریک می گویم و آرزوی توفیق برای آن عزیزان دارم.

منبع: مهر




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.