Skip to Content


تبدیل خیابان مسجد جامع محله میبد به پیاده‌راه در طرح ستاد بازآفرینی میبد


شهردار میبد از تبدیل خیابان مسجد جامع محله میبد به پیاده راه و تکمیل پروژه راسته بازار در طرح بازآفرینی خبر داد.

به گزارش میبدخبر، مجید بهارستانی در نشست بررسی اجرای طرح های ستاد بازآفرینی با حضور مسئولین استان و شهرستان افزود: جمع‌آوری تیرهای برق و انجام اقدامات زیرساختی برق و آب، تامین زمین جهت ایجاد پارکنیک و مورد توجه قرار دادن مسائل فرهنگی و اجتماعی از جمله موضوعات مورد توجه در بازآفرینی بافت تاریخی مسجد جامع است. 

وی ادامه داد: بازآفرینی رشد و توسعه متوازن شهر در محلات هدف از نظر کیفیت و ارتقای زندگی است و بر این اساس اگر محله‌ای مانند شهرک امام علی(ع) به عنوان محله هدف انتخاب می‌گردد باید همه ادارات و دستگاه‌ها پای کار بیایند و با همکاری یکدیگر، این محله از نظر کیفیت زندگی با محلات دیگر شهر هم طراز شود.
جواد فیاضی رییس شورای اسلامی شهر میبد نیز با اظهار امیدواری به اینکه در قالب طرح بازآفرینی می توان به مردم خدمات بهتری ارایه کرد گفت: در ارتباط با محله‌های محمود آباد و فیروزآباد از قبل پیشنهاد داده شده‌ بود تا با ثبت در سامانه بازآفرینی در قالب این طرح به مردم خدماتی ارائه گردد. 
وی ادامه داد: همچنین‌شهرک‌های فجر بیده و شهدا که خدمات آنها بر عهده شهرداری است و محله عشرت آباد از محله‌های خاص دارای شاخص‌های طرح باز آفرینی هستند که جدای از موضوعات اجتماعی نیاز به فراهم کردن قیر، آسفالت و جدول‌گذاری دارند و اگر بتوانیم اقداماتی انجام دهیم کار بزرگی برای مردم می شوند.
رییس شورای اسلامی شهر میبد پیشنهاد داد تا علاوه بر ارایه تسهیلات 350 میلیون تومان به افراد برای بازآفرینی مسکن در بافت تاریخی، آنها همچنین برای گرفتن تسهیلات اشتغال از محل تبصره 18 معرفی شوند تا فرآیند تشویقی شکل گیرد و موجب می‌شود تا شهروندان بجای درخواست ساخت و ساز در بافت تاریخی، درخواست تجهیزات داشته باشند.
فیاضی همچنین به مصوبه هفت و نیم میلیارد اعتبار پرداختی برای پروژه راسته بازار از سوی شهرداری اشاره کرد.
 
رییس اداره هماهنگی ستاد بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی یزد نیز در این نشست گفت: میبد موفقیت خوبی در اجرای طرح‌های بازآفرینی با همکاری و هماهنگی شهرداری و سایر ادارات و نیز تلاش‌های ستاد بازآفرینی استان یزد با جذب اعتبارات داشته است.
رضا خسروآبادی ادامه داد: با انجام اقدامات و فرآیند منسجم، میبد دومین شهر استان در جذب و هزینه کرد اعتبارات بازآفرینی است و اکنون باید طرح های سال 1401 برنامه ریزی و مشخص گردد.
وی با اشاره به 68 شاخص تعریف شده از سوی شرکت بازآفرینی شهری برای محلات هدف بازآفرینی تصریح کرد: اعتبارات بازآفرینی فقط در محلات هدف بازآفرینی هزینه می‌شود و ممکن است محلاتی از نظر وضعیت محرومیت‌های اجتماعی و کالبدی و آسیب‌های علوم اجتماعی از قلم افتاده باشند و نیاز به بازنگری محلات شهر برای تایید و درج در بانک محلات بازآفرینی داشته باشیم.
انتهای پیام/



رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.