Skip to Content

با هدف افزایش آگاهی اصناف صورت گرفت؛

برگزاری دوره آموزشی متقاضیان اخذ پروانه کسب در شهرستان میبد+ تصاویر


دوره آموزش متقاضیان اخذ پروانه کسب با هدف رشد و ارتقای دانش و معلومات اصناف و بازاریان در شهرستان میبد برگزار شد.

به گزارش میبد خبر، رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان میبد درباره برگزاری این دوره های آموزشی گفت: اصناف و بازرگانان نقش بسزایی در عرصه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی هر کشور ایفا می‌ کنند.

وی با اشاره با این مطلب که رشد و ارتقای دانش و معلومات اصناف و بازاریان ازجمله اهداف برگزاری این دوره‌های آموزشی است گفت: ترویج فرهنگ کسب روزی حلال و آگاهی بخشی از دیگر اهداف برگزاری این دوره‌های آموزشی است.

حجت الله خلیلی آموزش اصناف را از اولویت‌های کاری اتاق اصناف این شهرستان بیان کرد و افزود: این امر در راستای گسترش ارزش‌های دینی و کاهش آسیب‌های فردی، اخلاقی و ترویج فرهنگ کسب‌وکار حلال انجام می‌ شود.

وی تصریح کرد: ساماندهی اصناف و توجه به امر آموزش و ارتقای سطح آگاهی عمومی آنان یکی از مؤلفه‌های مهم در راستای رونق کسب‌وکار به شمار می‌ رود که لازم است این‌گونه آموزش‌ها تداوم داشته باشد.

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان میبد با اشاره به اینکه افزایش آگاهی اصناف در قالب برگزاری دوره‌های آموزشی در عملکرد آنان تأثیر بسزایی خواهد داشت، تأکید کرد: اصناف شهرستان یک تشکل بزرگ و بسیار تأثیرگذار در عرصه اقتصادی شهرستان بوده و نقش مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی ایفا می‌ کنند.

حجت الله خلیلی اظهار داشت:  در این دوره آموزشی با دعوت از اساتید مباحثی در خصوص قوانین نظام صنفی، کار، تأمین اجتماعی، بهداشت، فقه بازار، موارد امنیتی، خرید و فروش الکترونیکی و مکاسب پیش‌ نیاز صدور و تمدید پروانه کسب و موارد دیگر مطرح شد.

وی با اشاره به این مطلب که در این دوره آموزشی 30 نفر حضور داشتند گفت: طبق تبصره ذیل ماده 30 آئین‌نامه اجرایی صدور پروانه کسب در شهرها و روستاها، متقاضیان پروانه کسب ملزم به گذرانیدن دوره آموزشی کوتاه‌ مدت شده اند.

انتهای پیام/اد

 




رای شما
میانگین (1 رای)
The average rating is 5.0 stars out of 5.