Skip to Content


ایمن سازی دام های سبک شهرستان میبد علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک


رئیس دامپزشکی شهرستان میبد از تداوم انجام واکسیناسیون ppr (طاعون نشخوارکنندگان کوچک)در دام های سبک این شهرستان به منظور پیشگیری از ابتلای احتمالی این دام ها به بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک خبر داد.

به گزارش میبدخبر، دکتر سید امیر شاطرچی رئیس دامپزشکی شهرستان میبد  بیان کرد: بیماری P.P.R یک بیماری کشنده حاد با واگیر بسیار بالاست که نشخوار کنندگان کوچک را درگیر می‌کند و از علائم این بیماری تب، ترشحات چشم و بینی، تورم دهان، اسهال، ذات الریه همراه با سختی تنفس بوده که گاهی منجر به مرگ نیز می‌شود و ترشحات مختلف بدن دام مانند ترشحات چشم، بینی، دهان و مدفوع آبکی حاوی مقدار زیاد این ویروس هستند.

در ادامه گفت : شیوع بیماری خسارات فراوانی به جمعیت دامی و بخصوص حیات وحش شهرستان میبد وارد می شود که یکی از راه‌های مهم پیشگیری از این بیماری در کنار رعایت اصول امنیت زیستی واکسیناسیون به موقع و موفق است.
وی با اشاره به این  که حفظ سرمایه های دامی از مهم ترین وظایف دامپزشکی می باشد اضافه کرد: طرح  واکسیناسیون رایگان طاعون نشخوار کنندگان کوچک در شهرستان میبد همزمان با سایر شهرستان های استان از ابتدای فروردین ماه سال جاری آغاز شده و تا پایان خرداد ماه ادامه دارد که پیش بینی میشود تا پایان این طرح بیش از 65 هزار راس دام سبک در سطح شهرستان میبد بر علیه این بیماری واکسینه شوند.
شاطرچی افزود: از دامدارانی که تاکنون نسبت به واکسینه کردن دام های خود اقدامی نکرده اند تقاضا داریم در اسرع وقت نسبت به اطلاع رسانی به دامپزشکی شهرستان و دریافت خدمات واکسیناسیون رایگان اقدام کنند همچنین با توجه به امکانات و زمان محدود، وضعیت آب و هوایی، پیشگیری از اتلاف وقت پرسنل دامپزشکی و از آنجایی که هدف نهایی پوشش حداکثری در واحد‌های دامی است برای اجرای هرچه بهتر طرح از نظر کیفی و کمی، با تیم های دامپزشکی در خصوص حضور به موقع در دامداری، مهار کردن دام‌ها و ... همکاری کنند.

انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.