بازگشت به صفحه کامل

فرمانده پلیس راه یزد:

80 درصد حوادث کمربندی غربی میبد ناشی از واژگونی است/ خستگی و خواب آلودگی مهمترین علت واژگونی ها


فرمانده پلیس راه استان یزد گفت: 80 درصد حوادث کمربندی غربی میبد ناشی از واژگونی به علت خستگی و خواب آلودگی راننده می باشد.

کمال بنا رئیس هلال احمر میبد در گفتگو با خبرنگار ميبد خبر در خصوص آمار حوادث کمربندی غربی میبد از سال گذشته تا کنون بیان داشت: با توجه به آمار پایگاه امداد و نجات جاده ای هلال احمر شهرستان سال گذشته 35 مورد حادثه در کمربند غربی میبد رخ داده که از این تعداد حادثه رخ داده، 2 نفر فوتی و مابقی مصدوم شده اند. در سال جاری نیز 7 مورد حادثه در این محور مواصلاتی رخ داده که یک مورد فوتی و 9 مورد مصدم داشته است.

وی در مورد عوامل بروز حوادث و تصادفات در کمربند غربی میبد اذعان داشت: یکدست بودن جاده، نبود تابلو علائم و تابلو کیلومتر شمار بصورت کافی، نبود مناظر طبیعی یا چشم انداز برای رفع خستگی راننده، کمبود دوربین های کنترلی و سرعت سنج، سرعت زیاد رانندگان، کمبود عوامل بازدارنده و موانع و نبود تابلو یا علائم خاص برای آدرس دهی رانندگان حادثه دیده در هنگام تصادفات از مهمترین مشکلات این محور مواصلاتی است.

سرهنگ مسعود قانعی نیز در گفتگو با ميبد خبر در مورد علل بروز حوادث در کمربندی غربی میبد ابراز داشت: بروز حوادث در این محور با توجه به بعد مسافت که تقریبا 30 کیلومتر است از ابتدای سال نسبت به سایر محورها بالاتر بوده ولی فراوانی آن زیاد نیست. در سال جاری فقط یک مورد تصادف فوتی داشتیم وبقیه موارد جرحی بوده است.

وی افزود: کمربند غربی میبد استاندارد بوده و مشکل خاصی ندارد. جاده علت اصلی تصادفات نمی باشد. متاسفانه 80 درصد تصادفات این محور ناشی از واژگونی خودرو بوده که 75 درصد وسایط نقلیه سبک دچار حادثه شده اند. 80 درصد علت تصادفات نیز عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی رانندگان است.

فرمانده پلیس راه استان یزد اظهار داشت: با توجه به اینکه استان یزد کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور است و هر کس از هر نقطه ایران رانندگی را آغاز کند حداقل 5 تا 6 ساعت رانندگی کرده و وقتی وارد جاده های استان می شود با توجه به کویری بودن منطقه و عاری بودن از هرگونه چشم انداز و بزرگراهی بودن مسیر طبیعی است که اوج خستگی و خواب آلودگی رانندگان در محورهای یزد باشد. در گذشته چون مسیر عبور خودروها از کنارگذر داخل شهرهای اردکان و میبد بود تا حدی از خستگی رانندگان می کاست ولی با احداث کمربند غربی بعلت یکنواخت بودن مسیر از نایین تا یزد خستگی راننده منجر به خروج خودرو از جاده و واژگونی وسیله نقلیه می شود.

وی ادامه داد: قریب به اتفاق تصادفات بومی منطقه نبوده اند و بیشتر حوادث مربوط به عبوری هایی بوده که از جنوب به شمال تردد داشته اند. فقط یک مورد فوتی در تیرماه سال جاری اتفاق افتاد که آن هم واژگونی خدروی خانمی از اهالی عقدا بود.

قانعی در خصوص اقدامات پلیس در این مسیر بیان داشت: نصب 4 چراغ گردان پلیس، ایجاد شیارهای لرزاننده عرضی در طول مسیر جهت هوشیاری و بیداری رانندگان، افزایش گشتی های پلیس در نقاط حادثه خیز این محور و ایجاد 2 استراحتگاه بین راهی که در دستور کار اداره کل راهداری بوده و 80 درصد پیشرفت فیزکی داشته از جمله اقداماتی است که جهت کاهش بروز حوادث در این محور انجام شده است.

وی درپایان با تاکید براین موضوع که کمربند غربی میبد از نظر تابلو علائم و پل حفاظ و گارد ریل مشکل خاصی ندارد، تصریح داشت: نکته مهمی که رانندگان باید در هنگام رانندگی توجه داشته باشند استراحت 15 دقیقه ای پس از 2 ساعت رانندگی است بطوریکه هر موقع احساس خستگی کردند از رانندگی اجتناب کنند.

انتهای پیام/اد




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.