بازگشت به صفحه کامل

۵۰ میلیارد ریال بودجه ساخت راه ندوشن – ورزنه ابلاغ شد


مدیرکل راه و شهرسازی یزد گفت: 50 میلیارد ریال بودجه برای ساخت و تکمیل یکی از جاده‌های قدیمی استان در مسیر راه ابریشم یعنی جاده ندوشن میبد - ورزنه اصفهان ابلاغ شد.

به گزارش میبدخبر، محمدرضا نقصان محمدی در این خصوص بیان داشت: این مسیر از پروژه‌های مهم حوزه ارتباطی، صنعتی و معدنی استان به شمار می‌رود که با تکمیل و بهره‌برداری آن حدود ۵۰ کیلومتر مسیر شرق اصفهان به یزد کوتاه تر می‌شود.

وی افزود: با توجه به ابلاغ این مبلغ بعد از اطلاع رسانی، برای برگزاری مناقصه اقدام خواهد شد تا بتوانیم این طرح را در شرایط امروز کشور که بودجه کم است، دوباره زنده کنیم.
مدیرکل راه و شهرسازی یزد با اشاره به ساخت چند دهنه پل در این مسیر در سال‌های ۹۵ و ۹۶ خاطرنشان کرد: با جذب این مبلغ برای ساخت ۲۶ کیلومتر این جاده که هنوز ساخته نشده است، اقدام خواهد شد، و در مرحله بعد ۱۹ کیلومتر از مسیر نیز روکش آسفالت می‌شود.
نقصان محمدی یادآور شد: رونق فعالیت‌های صنعتی، معدنی و بهره‌مندی مردم منطقه و کوتاه شدن مسیر میبد – اصفهان به یک ساعت، دسترسی به منطقه گردشگری تالاب بین‌المللی گاوخونی و ارتباط میان ۲ قطب کشاورزی و دامداری ( ورزنه – ندوشن ) و تبادل و خریدوفروش محصول از ویژگی‌های این راه است.
به گفته وی تکمیل مسیر ندوشن – ورزنه بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد، امیدواریم با توجه به نگاه ویژه دولت و مشکلات این بخش ، هرچه زودتر این هزینه تخصیص یابد.
طول مسیر یادشده از سورک تا ورزنه ۷۷ کیلومتر است که ۴۷ کیلومتر آن در حوزه استحفاظی یزد و بقیه در حوزه اصفهان قرار دارد.

انتهای پیام/

ایرنا




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.