بازگشت به صفحه کامل
مسئول کاروان پیاده‌روی محبان‌الرّضا(ع)

۲۲۰ پیاده عاشق از شهرستان میبد راهی حرم رضوی می‌شوند/ مراسم بدرقه روز یکشنبه


مسئول کاروان پیاده‌روی محبان‌الرّضا(ع) شهرستان میبد گفت: کاروان محبان‌الرضا(ع) متشکل از 220 نفر از محلات مختلف شهرستان میبد، مسیر ۷۰ کیلومتری منتهی به مشهد مقدس را با پای پیاده به زیارت امام رضا(ع) طی می‌کند.

به گزارش میبد خبر، سید ابوالفضل امامی‌میبدی با بیان این که کاروان محبان‌الرّضا(ع) شهرستان میبد از سال ۱۳۹۳ پیاده‌روی به سمت حرم منور رضوی را در دستور کار خود قرار داده است، اظهار داشت: این کاروان در همان سال با حضور تعدادی از علاقه‌مندان به امام هشتم شیعیان، به صورت خودجوش اقدام به پیاده‌روی مسیر منتهی به حرم مطهر رضوی نمود و در سال ۱۳۹۴ به صورت رسمی متشکل از ۹۰ نفر از برادران بصورت پیاده به مشهدالرضا(ع) مشرف شد.

امامی افزود: خوشبختانه این حرکت با استقبال شهروندان عزیز همراه بود، به طوری که سال ۱۳۹۵ نیز تعداد ۱۲۰ نفر به این کاروان پیاده پیوستند و در سال ۱۳۹۶ نیز تعداد ۱۴۵ نفر اعم از مرد و زن از اکثر هیأت‌ها و محلات شهرستان میبد برای پیاده‌روی در این مسیر ثبت نام کردند و به مشهد مقدس اعزام شدند.

وی بیان داشت: امسال نیز به لطف الهی و عنایت اهل بیت(ع) این کاروان متشکل از ۲۲۰ نفر از محلات مختلف شهرستان میبد، مسیر ۷۰ کیلومتری منتهی به مشهدمقدس را با پای پیاده به زیارت امام رضا(ع) طی می‌کند و به زیارت امام رضا(ع) مشرف می‌شوند.

مسئول کاروان پیاده‌روی محبان‌الرّضا(ع) شهرستان میبد گفت: مراسم بدرقه از کاروان پیاده روی محبان‌الرضا(ع) شهرستان میبد یکشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۷ همراه با اقامه نماز مغرب و عشاء از آستان مقدس امامزاده سیدصدرالدین قنبر شهرستان میبد انجام خواهد شد.

وی در رابطه با بحث اسکان زائران بیان کرد: امسال برای نخستین بار پایگاه اسکان در نزدیکترین نقطه از بارگاه رضوی در اختیار کاروان محبان‌الرضا(ع) قرار گرفته است و در این پایگاه علاوه بر اسکان ۲۲۰ زائر میبدی، از ۲۷۵ نفر زائر میهمان نیز پذیرایی صورت می‌گیرد.

وی بیان داشت: زائران سه روز پایانی ماه صفر همزمان با ایام رحلت پیامبر اکرم(ص)، امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) در حرم مطهر امام هشتم میهمان جمعیت خدمتگزار زائرین پیاده و خدام آستان قدس رضوی هستند و مراسم استقبال، پذیرایی و بدرقه از کاروان پیاده‌روی محبان‌الرّضا(ع) شهرستان میبد نیز با حضور خدام پیشکسوت آستان قدس رضوی انجام خواهد شد.

امامی‌میبدی خاطر نشان کرد: از اهداف مهم این حرکت، ارادت به اهل بیت عصمت و طهارت و اشاعه فرهنگ پیاده‌روی به مشهدالرضا(ع) است که در آستانه ایام شهادت آن امام همام صورت می‌گیرد و امیدواریم این سنت قدیمی که از تمامی شهرهای استانهای خراستان رایج بوده است، بصورت فراگیر در کشور اجرا شود.

انتهای پیام/

نارین خبر




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.