بازگشت به صفحه کامل

رئیس بهزیستی شهرستان میبد:

یک سوم جمعیت میبد نیازمند مناسب‌ سازی معابر هستند/ سد معبر معضلی بزرگ در مناسب سازی معابر


رئیس بهزیستی شهرستان میبد بیان داشت: یک سوم جمعیت شهرستان میبد از جمله معلولان، کودکان، سالمندان و جانبازان به مناسب‌سازی نیاز دارند.

به گزارش میبد خبر، سید محسن فلاح رئیس بهزیستی میبد در شورای ساماندهی امور سالمندان و ستاد مناسب سازی شهرستان میبد که با حضور معاون فرماندار، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت، نمایندگان شهرداری و جامعه معلولین که در محل فرمانداری برگزار شد، بیان داشت: بی‌توجهی به مناسب‌سازی معابر و اماکن عمومی موجب شده تا معلولان نتوانند در جامعه حضور یافته و فعالیت داشته باشند.

وی بر مناسب‌سازی اماکن عمومی به ویژه بانک‌ها، مساجد و ادارات تاکید کرد و گفت: همه پروژه‌های در حال احداث باید مقوله مناسب‌سازی را به طور جدی مورد توجه قرار دهند.

فلاح با بیان اینکه اقداماتی نیز برای مناسب‌سازی انجام شده است، افزود: متأسفانه اقداماتی که انجام شده بسیار محدود بوده و باز هم نمی‌تواند جوابگوی نیازهای جامعه معلولان برای حضور در شهر و تردد مانند یک شهروند عادی باشد.

رئیس بهزیستی میبد خاطرنشان کرد: سال 89 از سوی امام جمعه میبد سال مناسب‌سازی و سال 91 از سوی بهزیستی کشور، شهرستان میبد به عنوان شهر بدون مانع معرفی شده است.

وی از دیگر مشکلات این جامعه را سدمعبر مغازه‌داران در پیاده‌روها دانست و گفت: متاسفانه این معضل به درستی حل نشده و حتی ما معلولینی داریم که در اثر همین سد معبرها و اجبار به تردد در خیابان دچار ضایعه و خسارت جسمی شده اند.

فلاح ادامه داد: مناسب سازی معابر بانک ها و خیابان ها و حتی برخی دستگاه های اجرایی یک ضرورت است و باید همه خود را در قبال اجرایی شدن آن خیلی مسوول بدانند. 

در انتهای جلسه محمد جواد احمدی معاون فرماندار میبد با پیگیری مصوبات قبلی و رایزنی با ادارات مربوطه جهت رفع مشکلات، از مسئولین شرکت کننده در شورای مناسب سازی درخواست کرد نسبت به رفع مشکلات موجود اقدامات مورد نظر را انجام دهند و در جلسه آینده گزارش پیشرفت فعالیتشان را ارائه دهند.

انتهای پیام/اد




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.