بازگشت به صفحه کامل
با حضور خواهر شهید ابراهیم هادی

یادواره شهدای«لاله های آسمانی» در میبد برگزار شد+ تصاویر


به همت بسیج دانشجویی دانشکده علوم قرآنی میبد یادواره شهدای “لاله های آسمانی” در میبد برگزار شد.

به گزارش میبد خبر،یادواره شهدای لاله های آسمانی و شهید جاوید الاثر ابراهیم هادی در دانشکده علوم قرآنی میبد با همت بسیجیان وبسیج دانشجویی و دیگر تشکلهای این دانشکده برگزار شد.
در این مراسم که مسئولین، دانشجویان و جمع پر شور مردم شهید پرور میبد حضور داشتند. پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و پخش کلیپی از فرمایشات حضرت امام خمینی (ره)  و مقام معظم رهبری در رابطه با شهادت و مدافعین ،حرم حجت الاسلام تقدسی مسئول حوزه دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه ی مقاومت بسیج ابرکوه و از رزمندگان مدافع حرم به بیان مسائل و خاطراتی از سوریه پرداخت. ایشان با اشاره به این نکته که مدافع حرم فقط مهر بر پیشانی ما است و خود حضرت زینب مدافع ما هستند. به چرایی جنگ در سوریه پرداخت و فرمود: وضعیت کنونی سوریه، به جنگ 33روزه لبنان با رژیم صهیونیستی بر می گردد که در آن جنگ کمک های بشار اسد و دولت او نقش عمده ای را ایفا کرد و با ظهور بهار اسلامی در کشور های عربی از جمله سوریه، عربستان و کشورهای غربی آن را نشانه ی اعتراض مردم سوریه نسبت به دولت بشار اسد قلمداد کردند و جرقه جنگ در این کشور را زدند.وی بیان و توصیه ی مقام معظم رهبری به سردار همدانی مبنی بر اینکه سعی کنید کم کشته دهید و کم کشته بگیرید مهمترین توصیه دانستند که مبنی آن همان حق و عدالت علوی است. زیرا بسیاری از آنان مسلمانند وشعله ور شدن آتش جنگ در سوریه را توطئه ی انگلیس دانست که از حربه ی مذهب استفاده کرد و با کمک دولت های غربی، عربستان و رژیم صهیونیستی این امر محقق شد.
در ادامه حجت الاسلام تقدسی ضمن تبریک آزادی حلب از دست تروریست ها افزود: این آزادی را کسانی بهتر می فهمند که در حلب بودند و جنگیدند. آزادی حلب به عنوان دومین شهر مهم سوریه و قلب اقتصادی این کشور به منزله ی تنفسی برای دولت بشار اسد بود.وی در پایان امنیت و آزادی امروز ایران را مدیون این گونه مقاومت ها وشجاعت در سوریه و هشت سال دفاع مقدس دانست و بی توجهی به مسائل کشور از جمله اقتصاد مقاومتی را ظلمی بزرگ به نظام خواند.در ادامه ، مراسم با روایتگری خواهر شهید ابراهیم هادی ادامه یافت. 
خانم هادی ضمن عرض تبریک به مناسبت هفته ی وحدت و آرزوی رهروی دائمی شهدا بودن فرمود: زندگی در کنار شهدا روز های ارزنده ای دارد. من از ابرهیم کوچکتر بودم اما از او درس های زیادی آموختم و از اینکه امروز به عنوان سفیری می توانم آنها را نشر بدهم خوشحالم.ابراهیم از همان دوران کودکی فعالیت خود را با الگو گیری از پدر و مادر آغاز کرد و در هیئت ها و مراسمات مذهبی شرکت می کرد. با پیش آمدن بحث انقلاب نقش ابراهیم پر رنگ بود تا موقع ورود حضرت امام خمینی (ره) پا به پای امام تا بهشت زهرا رفت. با شروع جنگ در اولین شب جنگ ابراهیم خود را آماده کرد و در گیلان غرب حضور یافت. ابراهیم حرفی از کارهایش نمی زد و ما بیشتر از طریق دوستانش از او اطلاع پیدا می کردیم و زمانی که از مکان کارهایش می پرسیدیم  جواب می داد: در سرزمین خدا هستم و برای رضای خدا کار می کنم. خانم هادی با اشاره به چند خاطره از برادر شهید خود افزود: امروز باید سبک زندگی را از شهدا آموخت تا بتوان مانند آنان زندگی کرد و راهشان را ادامه داد.در آخر این مراسم حاج محمد ابراهیمیان به ذکر مداحی برای شهدای مدافع حرم و جنگ تحمیلی به خصوص ابراهیم هادی پرداخت.اجرای نمایش توسط دانشجویان و اهدا جوایز برندگان مسابقه کتاب خوانی شهید ابراهیم هادی و دیدار بازدیدکنندگان از غرفه های حجاب ، کتاب ، روایتگری ، سیاست و اقتصاد که به همت دانشجویان بسیج دانشجویی طی یک هفته آماده شده بود ، از دیگر برنامه های این یادواره بزرگ بود.
انتهای پیام/اح



رای شما
میانگین (1 رای)
The average rating is 5.0 stars out of 5.