بازگشت به صفحه کامل

گزارشی از سفر آیت الله اعرافی رئیس جامعة المصطفی به کشور تایلند


جامعة المصطفي براي پذيرش طلاب اهل سنت در مراكز و حوزه هاي ویژه اهل سنت المصطفي در گرگان و تهران آمادگی دارد.

مراسم گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در جنوب تایلند

مراسم گدامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، در مسجد روح الله تایلند با سخنرانی آیت الله اعرافی رئیس جامعة المصطفی برگزار شد.

آیت الله اعرافی در این مراسم که با حضور جمعی از شیعیان و ارادتمندان انقلاب اسلامی برگزار شد،ویژگی های انقلاب اسلامی و حرکت انقلابی امام خمینی (ره)را تشریح نمود.

بازدید رئیس المصطفی از مدارس جنوب تایلند

آیت الله اعرافی در ادامه سفر خود به تایلند،  واردشهر ناخان سی تی مارات شده و درفرودگاه مورد استقبال «حجت الاسلام آقای سیدسلیمان حسینی» و جمعی ازبرادران وخواهران دانش آموخته المصطفی درجنوب تایلند قرار گرفت.

در ادامه رئیس المصطفی و هیئت همراه از مدرسه دارالزهراء ،از مدارس پیوسته المصطفی، بازدید نمود و در این بازدید، حجت الاسلام آقای شیخ انصار مدیر مدرسه الزهرا به همراه جمعی از اساتید، گزارشی از فعالیت های این مدرسه را ارایه نمود.

همچنین آیت الله اعرافی ضمن باردید از محل مدرسه المهدی(ع) که از مدارس تابعه المصطفی به شمار می آید، طبقه فوقانی این مدرسه را افتتاح نمود ودر جلسه  ای ، با نزدیک به ۴۰ نفر ازفارغ التحصیلان فعال المصطفی درمنطقه جنوب تایلند دیدار کرد.

درابتدای این جلسه، «آقای سید جعفر حسینی»، از دانش آموختگان جامعة المصطفی، گزارشی از فعالیت های دانش آموختگان درجنوب تایلند را ارایه نمود و سپس آیت الله اعرافی، طی سخنانی ضمن گرامی داشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، مطالبی را درباره عوامل موثر درارتقای ارزش عمل بیان نمود.

آیت الله اعرافی اخلاص، دشواری، ماندگاری و گسترش و توسعه آثارعمل را از ویژگی های موثر در افزایش ارزش عمل برشمرد و با تشریح این ویژگی ها، به بیان برخی نکات و تذکرات پرداخت.

ديدار آيت الله اعرافي با شيخ الاسلام تايلند

رئیس جامعةالمصطفی در ادامه برنامه های سفر به تایلند، با «عزيز پي تاك كوم پون»، شيخ الاسلام تايلند دیدار و گفت وگو کرد.

در اين ديدار آیت الله اعرافي با اشاره به روابط خوب و طولاني ايران و تايلند ابراز داشت: تايلند و ايران رابطه طولاني مدت و ديرينه­ای دارند و از زمان شيخ احمد قمي و پیش از آن، دولت و مردم اين دو كشور با هم روابط خوبي داشته اند.

رئیس المصطفی، تايلند را كشوري مناسب و دوست با تمام اديان و مذاهب دانست و در ادامه آمادگي ايران و جامعةالمصطفي براي ميزباني و پذيرايي از شيخ الاسلام تایلند در ايران را اعلام نمود.

آبت الله اعرافی در پایان خاطرنشان ساخت: جامعة المصطفي براي پذيرش طلاب اهل سنت در مراكز و حوزه هاي ویژه اهل سنت المصطفي در گرگان و تهران آمادگی دارد.

شيخ الاسلام تايلند نيز در این دیدار ضمن خير مقدم و خوش آمد گويي به آيت الله اعرافي، براي برقراري ارتباط بيشتر با جامعةالمصطفی ابراز تمایل کرد.

عزيز پي تاك كوم پون تداوم اين ارتباط ها را براي مسلمانان تايلند مفيد دانست و با انتقاد از اقدامات گروه های افراطی و تندرو، تصریح کرد: بعد از جنگ جهاني ابر قدرت ها در صدد هستند تا مسلمانان را به جان یک دیگر بيندازند و وجهه اسلام را در جهان تخریب نمایند.

 

بازدید آیت الله اعرافی از دانشگاه سیام تایلند

رئیس جامعةالمصطفی در ادامه سفر خود به كشور تايلند، بعد از ظهر روز چهارشنبه، ضمن بازدید از دانشگاه سیام تایلند، با مسئولان این دانشگاه  ديدار و گفتگو كرد.

در این دیدار، آيت الله اعرافي ضمن معرفي جامعةالمصطفي و تشریح فعالیت ها و دستاوردهای آن، با مسئولان دانشگاه سیام درباره انعقاد تفاهمنامه همکاری میان دو دانشگاه به بحث و گفتگو پرداخت.

شایان ذکر است در پایان این دیدار که سفير و رايزن جمهوری اسلامی ایران در تایلند رئیس المصطفي را همراهي می كردند، آیت الله اعرافی از قسمت هاي مختلف دانشگاه سیام بازديد نمود.

حضور رئیس المصطفی در جلسه دانش آموختگان تایلند

آیت الله اعرافی شب گذشته در جلسه دانش آموختگان جامعةالمصطفی در محل نمايندگي المصطفي در بانكوك حضور يافت.

در ابتدای اين جلسه، «حجت الاسلام والمسلمین كريمی»، گزارش جامعي از اقدامات انجام گرفته در دوره ماموريت خود و همچنين برناہمه های در دست اجرا و اقداماتي كه برای آينده بايد انجام شود را ارائه نمود.
در ادامه این جلسه، «سيد مبارك حسينی»، رييس انجمن دانش آموختگان ايران-تايلند، با ارائه گزارشی جامع، فعاليت های این انجمن را تشریح کرد.
گفتنی است این جلسه که تا ساعت ۲۳ شب ادامه داشت، با سخنرانی آیت الله اعرافی پایان یافت.
 
بازدید آیت الله اعرافی از دانشگاه بودیسم تایلند
ريیس المصطفي به همراه نماينده المصطفي در كشور تايلند ، رايزن جمهوري اسلامي ایران و هيئت همراه ، صبح روز پنج شنبه در دانشگاه ماكوت راشا ويتايالاي (بوديسم) تایلند حضور يافته و با مسئولان این دانشگاه ديدار و گفتگو كرد.
در اين ديدار ابتدا معاون ارتباطات و امور بين الملل دانشگاه بوديسم توضيحات كاملي از برنامه هاي دانشگاه ارائه نمود و پس از آن رئيس المصطفي به معرفي نظام آموزشي و تعداد دانشگاه ها، دانشجویان و مراكز پژوهشي در جمهوری اسلامی ايران پرداخت.
آیت الله اعرافی در ادامه پس از معرفي حوزه هاي علميه و به ویژه جامعة المصطفي العالمیه، ازمعاون ارتباطات و بین الملل و رييس دانشگاه ماکوت راشا جهت حضور در ايران دعوت به عمل آہورد.
شایان ذکر است در این دیدار دو طرف توافق كردند تا تفاهم نامه اي میان جامعةالمصطفي و دانشگاه بوديسم منعقد گردد.
حضور رئیس المصطفی در سمینار دانشگاه ماحیدول
رئیس المصطفي صبح روز پنج شنبه، به اتفاق هیأت همراه در نشست علمي با موضوع تعامل و همزيستي اديان از ديدگاه اسلام و انقلاب اسلامي با حضور اساتيد و دانشجويان دانشكده علوم انساني و علوم اجتماعي دانشگاه ماحيدول تایلند شركت كرد.
اين جلسه با حضور رييس دانشكده و خوش آمد گويي توسط وي و اعلام آمادگي جهت انعقاد تفاهم نامه با المصطفي آغاز شد و دو طرف توافق كردند در جلسات كارشناسي زمينه انعقاد تفاهم نامه فراهم شود.
شایان ذکر است آیت الله اعرافی و هيات همراه، نهار را مهمان این دانشگاه بودند.
رای شما
میانگین (1 رای)
The average rating is 5.0 stars out of 5.