بازگشت به صفحه کامل
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد در جلسه شورای اداری میبد:

گرانی‌های اخیر به هیچ عنوان قابل توجیه نیست/ کمبود سوخت در استان یزد وجود ندارد/ هزینه کرد های فرهنگی هدفمند نیست


معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد در جلسه شورای اداری میبد بیان داشت: گرانی‌های اخیر به هیچ عنوان قابل توجیه نیست و با گران‌ فروشی برخورد قاطع می‌کنیم.

به گزارش میبد خبر، علی زینی وند معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد عصر دیروز در جلسه شورای اداری شهرستان میبد با اشاره به اینکه در کشور، استان‌ها و شهرستان‌ها لازمه پیشبرد امور، هماهنگی و همدلی بین مسئولین است گفت: از دیدگاه حقوق اساسی، اعمال مجموعه قدرت حاکمیت جهت خدمت به شهروندان، برون داد قدرت‌های مختلف در یک شهرستان، استان و یا کشور است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار با اشاره به همدلی صورت گرفته در بین مسئولین شهرستان میبد اظهار داشت: شهرستان میبد یکی از شهرستان‌هایی است که هماهنگی و همدلی بین سه رکن اصلی شهرستان شامل فرماندار، نماینده مردم و امام‌جمعه میبد وجود دارد و حضور آیت‌الله اعرافی برای استان یزد و همین‌طور شهرستان میبد نعمتی است که اثرات مثبت این حضور در شهرستان میبد به عینه دیده می‌شود.

معاون استاندار یزد در خصوص مسئله گرانی‌های اخیر و گله‌مندی‌هایی که در مورد قیمت کالاها در ماه مبارک رمضان وجود دارد افزود: خوشبختانه در کشور ما کمبود گوشت، میوه و اقلام ضروری وجود ندارد و این گرانی‌ها قابل توجیه نیست و واحد بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت در حال رصد گزارش‌های مردمی هستند و نباید گرانی در سطح استان یزد وجود داشته باشد و با گران‌فروشی برخورد قاطع می‌کنیم.

وی گفت: مردم عزیز نیز در صورت مشاهده گران‌فروشی به شماره تماس ۱۲۴ اداره "صنعت" گزارش دهند.

علی زینی وند درزمینهٔ سوخت که در فضاهای مجازی و کانال‌های معاند اخباری به مردم تزریق‌شده و هجومی که در جایگاه‌های سوخت براثر التهاب‌های کاذب به وجود آمده است اعلام کرد: هیچ کمبود سوختی وجود ندارد و نارضایتی‌های صنفی در روزهای گذشته بین کامیون داران حل شد و این موضوع در حال مدیریت است.

 زینی وند در مورد اینکه نباید جلوه‌ای را نشان داد که بر اساس فشارها و اعتراضات باید اتفاقی صورت گیرد گفت: بهتر است که این مسائل قبل از اینکه به نارضایتی برسد تدبیر کنیم تا ۲۰ درصد افزایش دستمزد رانندگان و کامیون داران سریع رقم بخورد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد در ادامه بیان کرد: آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی جزو آسیب‌های مهم کشور است و مقام معظم رهبری پیگیر این موضوعات در سطح کشور هستند و جلسات متعددی در این خصوص برگزار می‌کنند و این نشان‌دهنده این است که اهمیت این نوع آسیب‌ها در سطح کشور است.

وی با اشاره به معضلات فرهنگی اجتماعی نیز گفت: در محور کارهای فرهنگی اجتماعی بودجه بسیار خوبی لحاظ شده است که متأسفانه هدفمند مصرف نمی‌شود.

این مقام مسئول در انتها با اشاره به لزوم تسهیل امور خیرینی که می‌خواهند کار خیری انجام دهند، ابراز داشت: همان‌طور که رهبر انقلاب نیز فرمودند باید کار را به بخش خصوصی سپرد، و البته بخش خصوصی توانمند و بالغ را باید در امور فعال کرد که کارها را راحت‌تر پیش می‌برد.

علی زینی وند در حوزه خیرین ضمن بیان اینکه باید تکریم خیرین در ادارات صورت گیرد اظهار داشت: کسی که می‌خواهد کار خیری را برای مردم انجام دهد و پولش را هزینه کند این‌قدر پیچ‌وخم ادارات در سر راهش قرار می‌گیرد که از کارش پشیمان می‌شود و باید تکریم خیرین در ادارات و صدور مجوزهای فعالیت‌های خیری برای خیرین به‌صورت ویژه صورت گیرد و سر راه خیرین مانعی ایجاد نشود.

زینی وند به مسائل اقتصادی استان یزد پرداخت و گفت: امروز ما در حال جهاد اقتصادی هستیم و اگر ما بتوانیم زمینه را برای ورود بخش خصوصی که اکنون توانمند است والان در حوزه روابط خارجی نیز که در وضعیت امروز پیش‌آمده است بخش خصوصی را فعال کنیم خیلی از مشکلات کشور حل می‌شود و در همه جای دنیا سال‌هاست دولت‌ها پشتیبان بخش خصوصی هستند و بخش خصوصی در فعالیت‌های اقتصادی و تجارت و قراردادهای با دولت فعال هستند و در اختلافات دولت‌ها وقتی بخش خصوصی وجود داشته باشد به مشکل درنخواهند خورد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در پایان خاطرنشان کرد: در استان یزد نیز زمینه‌های بسیاری در بخش خصوصی وجود دارد و مسئولین و مدیران شهرستان میبد باید ظرفیت‌های کارخانه‌ها را شناسایی کنند تا از این ظرفیت‌ها جهت رفع مشکلات اقتصادی کشور استفاده کنند.

انتهای پیام/اد




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.