بازگشت به صفحه کامل

کلنگ احداث نخستین هنرستان فنی و حرفه ای خیری استان در شهرستان میبد به زمین زده شد+ تصاویر


آیین کلنگ زنی احداث نخستین هنرستان فنی و حرفه ای خیری استان با حضور آیت الله اعرافی، شیرزاد مدیرکل آموزش و پرورش استان و جمعی از مسئولین شهرستان در میبد به زمین زده شد.

به گزارش میبد خبر، محسن موحدی فرد مدیریت آموزش و پرورش شهرستان میبد درباره ساخت این هنرستان فنی و حرفه ای خیری بیان داشت: ساخت این هنرستان برای نخستین بار در استان یزد در زمینی به مساحت 10 هزار متر مربع و زیر بنای 3 هزار متر مربع بصورت 100 درصد خیری توسط خیر مدرسه سازی که نخواسته نامش فاش شود انجام می شود.

وی افزود: عملیات خاکبرداری این هنرستان فنی و حرفه ای پسرانه آغاز شده و زیر بنای این مجموعه پس از ساخت کارگاههای آموزشی به 5 هزار و 700 متر مربع افزایش می یابد. برای ساخت این هنرستان اعتباری بالغ بر 5 میلیارد تومان در نظر گرفته شده که ان شاالله فاز اول آن تا یکسال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

مدیریت آموزش و پرورش شهرستان میبد همچنین در مورد ساخت دو مدرسه خیری دیگر توسط کارخانجات کاشی ارچین و یاس سرام میبد نیز گفت: کلنگ ساخت یک باب مدرسه خیری 12 کلاسه توسط کارخانه کاشی ارچین در زمینی به مساحت 2 هزار متر مربع و زیر بنای هزار و 730 متر مربع با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد تومان به زمین زده شد و ان شاالله ظرف مدت 2 سال به بهره برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: به امید خدا مدرسه خیری 12 کلاسه دیگری نیز در زمینی به مساحت 7 هزار متر مربع و زیر بنای هزار و 730 متر مربع با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد تومان توسط کارخانه کاشی یاس سرام ظرف مدت یکسال ساخته می شود.

احمد شیرزاد مدیر کل مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد در حاشیه این مراسم بیان داشت: راگیری علم مقوله‌ای است که در اسلام بسیار بر آن تاکید شده به گونه ای که خداوند در مورد اهمیت و جایگاه علم و توسعه دانش در جامعه توصیه های فراوان نموده است.

وی افزود: در این میان خیران مدرسه ساز، سهم بسیاری در ترویج علم و دانش و محو بی سوادی در کشور دارند و با این فرهنگ شایسته مفهوم انسانیت را در جامعه رواج می دهند.

شیرزاد تصریح داشت: مدرسه سازی از مصادیق بارز عمل صالح است که سرمایه گذاری در آن از خالصانه ترین سرمایه گذاری ها است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد در پایان کار خیری را بسیار خداپسندانه ، ضروری و صالحات و باقیاتی برای خیران دانست و از خیرین روستای گردکوه مهریز که در این راه گام نهاده اند تقدیر و  تشکر کرد.

انتهای پیام/اد




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.