بازگشت به صفحه کامل
رئیس ثبت احوال میبد مطرح کرد

کاهش 8 درصدی ازدواج در میبد/ شیب نزولی ازدواج و تولد در میبد


رئیس ثبت احوال شهرستان میبد گفت: در نیمه نخست سال جاری شاهد کاهش 8 درصدی ازدواج نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده ایم.

حسن زارعی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار میبد خبر، در خصوص آمار واقعه ازدواج و طلاق در شهرستان بیان داشت: در نیمه نخست سال جاری 306 مورد واقعه ازدواج در شهرستان به ثبت رسیده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 8 در کاهش داشته است. 

وی افزود: تا پایان شهریور ماه سال جاری 43 مورد واقعه طلاق در شهرستان ثبت شده است.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان میبد با اشاره به اینکه جمعیت شهرستان از مرز 103 هزار نفر عبور کرده، اظهار داشت: در 6 ماهه نخست سال جاری تعداد ولادت‌های ثبت‌شده هزار و 49 مورد که از این تعداد 558 نوزاد پسر و 491 نوزاد دختر بوده که این میزان نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته 11 درصد کاهش داشته است.

وی در ادامه با اشاره به افزایش 14 درصدی نرخ وفات در شهرستان ابراز داشت: تا پایان شهریورماه سال جاری 198 مورد واقعه فوت در شهرستان میبد به ثبت رسیده است.

زارعی به صدور کارت ملی هوشمند و طرح تعویض شناسنامه اشاره کرد و گفت: در مدت مذکور قریب به 50 هزار کارت ملی هوشمند صادر شده و 40 هزار شناسنامه نیز تعویض شده است. شهروندان می توانند برای ثبت نام کارت هوشمند ملی در کوتاه ترین زمان ممکن به سامانه ncr.ir مراجعه کرده و برای ادامه روند به دفاتر پیشخوان شهرستان مراجعه کنند.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان میبد در پایان در خصوص اولویتهای نامگذاری نوزادان شهرستان اذعان داشت: در گروه پسران بیشترین فراوانی نام مربوط به اسامی امیرعلی، ابوالفضل، امیر عباس، حسین و علی و در گروه دختران نام‌های فاطمه، زهرا، زینب، حلما و ریحانه اختصاص داشته است.

انتهای پیام/اد




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.