بازگشت به صفحه کامل
در دومین جلسه ثبت وقایع حیاتی شهرستان میبد مطرح شد؛

کاهش 21 درصدی آمار طلاق در 5 ماهه نخست سال 96/ صدور بیش از 25 هزار کارت ملی هوشمند در شهرستان میبد


دومین جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی چهارگانه شهرستان میبد در محل فرمانداری برگزار شد.

به گزارش ميبد خبر، دومین جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی چهارگانه شهرستان میبد با حضور معاون فرماندار، رئیس اداره ثبت احوال میبد و سایر اعضای این شورا در محل دفتر فرماندار برگزار شد.
سید محسن فلاح معاون فرماندار میبد دردومین نشست وقایع چهارگانه میبد گفت : آمار دقیق بستر هر تصمیم گیری درحوزه های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، علمی و اقتصادی است.
وی افزود: ثبت و استخراج آمار دقیق و منظم وقایع حیاتی منشأ آمار ارزشمندی برای کشور خواهد بود که در دقت برنامه ریزی ها تأثیر بسزایی دارد که در این زمینه اداره  ثبت احوال در ثبت چهارگانه وقایع حیاتی تولد، فوت، ازدواج و طلاق نقش مهمی را ایفا می کند.
معاون فرماندار فرهنگ سازی در زمینه ثبت وقایع حیاتی را امری مهم خواند و تصریح کرد: با توجه به اقداماتی که تاکنون در راستای ثبت به موقع وقایع حیاتی صورت پذیرفته دیگر دستگاههای اجرایی شهرستان نیز باید در کنار اداره ثبت احوال عنایت ویژهای به این مقوله مهم داشته باشند.
در ادامه جلسه رئیس اداره ثبت احوال شهرستان میبد گزارشی از ثبت وقایع حیاتی چهارگانه و آمار عملکرد 5 ماهه نخست سال 1396 و مقایسه آن با مدت مشابه سال قبل ارائه کرد.
حسن زارعی با اشاره به اهمیت ثبت به موقع وقایع حیاتی گفت: مردم در فرآیند ثبت وقایع حیاتی باید حساس باشند، چرا که مهلت اعلام ولادت حداکثر ١۵ روز پس از تاریخ ولادت و مهلت اعلام فوت نیز حداکثر ١٠ روز پس از تاریخ فوت است.
وی در مورد وقایع حیاتی چهارگانه شهرستان میبد بیان داشت: در 5 ماهه نخست امسال 973 مورد ولادت، 148 مورد فوت، 243 ازدواج و 19 مورد طلاق ثبت شده که نسبت به زمان مشابه سال گذشته 12 درصد کاهش ولادت، 10 درصد کاهش فوت و کاهش 12 درصدی ازدواج و 21 درصدی طلاق داشته است.
زارعی خاطرنشان کرد: از آغاز اجرای طرح صدور شناسنامه مکانیزه و کارت هوشمند، 25 هزار و 539 فقره کارت هوشمند و قریب 35 هزار شناسنامه مکانیزه در شهرستان میبد صادر شده که شهروندان می توانند برای ثبت نام کارت هوشمند ملی در کوتاه ترین زمان ممکن به سامانه ncr.ir مراجعه کرده و برای ادامه روند به دفاتر پیشخوان 1037 واقع در خیابان کاشانی جنب پلیس + 10 و 1041 جنب بانک پارسیان در شهرستان مراجعه نمایند.
وی همچنین با اشاره به فراوانی پنج اسم اول نوزادان تولد یافته گفت: پنج اسم اول ثبت شده در ثبت احوال در گروه پسران به ترتیب علی، محمد، ابوالفضل، علیرضا و امیر عباس و چهار اسم دخترها، فاطمه، زینب، زهرا و حلما بوده است.
رئیس اداره ثبت احوال میبد در مورد آمار جمعیت شهرستان میبد اظهار داشت: درشهرستان میبد ۹۹هزار و ۷۲۸نفر جمعیت وجود دارد که ۵۱ هزار و ۷۱ نفر مرد و ۴۸ هزار و ۶۵۶ نفر زن هستند.
در پایان این نشست از زهمکاری و زحمات دکتر ناصر آقایی رئیس بیمارستان امام جعفرصادق(ع)، دکتر جواد سهیلی رئیس شبکه بهداشت و درمان، احمد شیرغلامی مسئول پذیرش بیمارستان و فریبا فلاح مسئول اتاق زایمان بیمارستان امام جعفر صادق(ع) شهرستان میبد تقدیر شد.
انتهای پیام/اد 



رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.