بازگشت به صفحه کامل
در قالب طرح «دانشنامه ازدواج» برگزار شد؛

کارگاه «آگاهی و مهارت‌های قبل و بعد از ازدواج» ویژه دانش آموزان میبدی+ تصاویر


کارگاه «آگاهی و مهارت‌های قبل و بعد از ازدواج» در قالب طرح دانشنامه ازدواج در هنرستان پسرانه تلاشگران میبد برگزار شد.

به گزارش میبد خبر، کارگاه آموزشی «مشاوره آگاهی و مهارت‌های قبل و بعد از ازدواج» در قالب طرح دانشنامه ازدواج با همکاری اداره بهزیستی و آموزش و پرورش شهرستان میبد با حضور 14 دانش آموز مقطع متوسطه هنرستان تلاشگران برگزار شد.

حجت الاسلام مقداد زارعی مدرس این کارگاه آموزشی بیان داشت: این کارگاه 4 روزه با هدف پیشگیری از آسیب‌های فردی و اجتماعی، ارتقای سطح روان و کسب مهارت‌های زندگی و همچنین برای افزایش حس تعهد و مسؤولیت‌پذیری و افزایش اگاهی دانش آموزان نسبت به مقوله ازدواج و همسرداری تشکیل شد.

وی افزود: در این کارگاه مباحثی نظیر چرایی و چگونگی ازدواج، انگیزه منفی و مثبت نسبت به امر ازدواج، معیارهای انتخاب همسر، روابط دختر و پسر، ضرورت تحقیق در ازدواج، تصمیم گیری، آموزش مهارت های زندگی و موارد ضروری به دانش آموزان آموزش داده شد.

حجت الاسلام زارعی با تأکید بر ضرورت آموزش‌های پیش از ازدواج، گفت: با آموزش مهارت‌های زندگی باید نسل جوان را برای ازدواج و تشکیل خانواده آماده کرد و در این راستا آسیب اجتماعی طلاق ناشی از عوامل مختلفی است که یکی از این عوامل عدم آشنایی با مهارت‌های زندگی و آئین همسرداری است.

وی در رابطه با دستاوردهای این کارگاه ابراز داشت: نخستین و مهم‌ترین دستاورد این رویکرد، شکل‌گیری انتخاب درست زوجین در پیش از ازدواج است تا خانواده‌ ها و به ویژه جوانان برای انتخاب همسر آینده خود با رعایت برخی فاکتورها همسری مناسب و هم کفو را انتخاب کنند.

حجت الاسلام زارعی از مهارت خودآگاهی، همدلی، ارتباط مؤثر، روابط بین فردی و  مهارت تصمیم‌گیری به‌عنوان شماری از مهارت‌هایی که جوان ها پیش از ازدواج باید فرا بگیرند، یاد و خاطرنشان کرد: مهارت حل مسأله، تفکر خلاق، تفکر انتقادی، توانایی حل مسأله و توانایی مقابله با استرس نیز از دیگر مهارت‌هاست که اکنون بسیاری از جوانان بدون داشتن این مهارت‌ها وارد یک زندگی مشترک می‌شوند و با اندک اختلاف و سوءبرداشتی از ارتباط با یکدیگر، زندگی خود را متزلزل و ناکام می‌پندارند.

وی در پایان تصریح داشت: اگر این آموزش ها را قبل از ازدواج به جوانان بدهیم قطعاً ازدواج آگاهانه ای صورت گرفته و درنتیجه مسائل و مشکلات زندگی کمتر شده و خانواده ی بالنده تری خواهیم داشت.

انتهای پیام/اد




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.