بازگشت به صفحه کامل
در گفت و گوی میبد خبر با رئیس بیمارستان میبد مطرح شد:

چگونگی کسب رتبه ی نخست بیمارستان میبد در استان/ مشکلات پیش روی بیمارستان امام جعفر صادق(ع)


رئیس بیمارستان امام جعفر صادق(ع) میبد در گفتگو با میبد خبر، با اشاره به جلسه ای که روز دوشنبه 12 مردادماه در دفتر ریاست دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی برگزار شد، از کسب مجدد رتبه نخست بیمارستان میبد، در اجرای طرح تحول سلامت خبر داد.

به گزارش میبد خبر، دکتر آقایی در تشریح روند کسب این موفقیت، بدست آوردن رتبه اول در دو شاخصه از بندهای هشتگانه طرح تحول نظام سلامت، توسط بیمارستان میبد را، باعث سرآمد شدن میبد در میان کلیه ی بیمارستان های استان دانست و گفت: طرح تحول نظام سلامت شامل هشت بند(کاهش فرانشیز، هتلینگ، پزشک مقیم، پزشک ماندگار، پیاده سازی کتاب تعرفه، ارتقاء کمی و کیفی ویزیت، ترویج زایمان طبیعی و حمایت از بیماران صعب العلاج) می باشد که خوشبختانه بیمارستان میبد در دو شاخصه ی ماندگاری پزشکان و پیاده سازی کتاب تعرفه، رتبه ی اول را کسب کرد.

وی با اشاره به اینکه میبد در سه ماهه ی اول سال گذشته (دور اول طرح پایش اجرای طرح تحول نظام سلامت) نیز بیمارستان امام جعفر صادق(ص) میبد رتبه ی اول را در میان دیگر بیمارستان های استان بدست آورده بود، کسب مجدد رتبه ی نخست و ماندگاری میبد در سطح برترین بیمارستان استان را افتخار بزرگی برای این شهرستان دانست.

رئیس بیمارستان میبد در ادامه با اشاره به چگونگی پایش بیمارستان ها و رتبه بندی آنها در روند اجرای طرح تحول نظام سلامت، اظهار داشت: از اسفند ماه سال گذشته با حضور پایشگرانی از تهران، تمام بیمارستان های شهرستان ها و مرکز استان مورد بررسی قرار گرفت، به گونه ای که این تیم به تمام پرونده های بیماران دسترسی داشته و با نظرسنجی از پزشکان، کادر درمانی، پرسنل، بیماران حاضر در بیمارستان و حتی بیمارانی که ماههای گذشته در بیمارستان بستری بوده اند، به جمع بندی کلی در این مورد رسیده اند.

آقایی در توضیح بند ماندگاری پزشکان اظهار داشت: اجرای این طرح، پزشک را کاملا در اختیار بیمارستان قرار میدهد و دیگر حق فعالیت در بخش خصوصی را ندارد، علاوه بر آن، پزشکان عضو هیئت علمی را حداقل هفت شب و  تک پزشکان را 23 شب از ماه، ملزم میسازد تا در شهرستان حضور داشته باشد و همچنین در صورت نیاز کمتر از نیم ساعت بر بالین بیمار حاضر شوند. وی همچنین بیان داشت: در حال حاضر 49 پزشک متخصص و فوق تخصص ماندگار در بیمارستان امام جعفر صادق(ع) داریم.

رئیس بیمارستان میبد در ادامه علت کسب رتبه اول در بند پیاده سازی کتاب تعرفه را، اطمینان پزشکان به سیستم حمایتی بیمارستان میبد دانست و بیان کرد: دلیل موفقیت در کسب رتبه ی نخست در شاخصه ی پزشک ماندگار نیز، اجرای دقیق و سریع تعرفه ها است.

وی از بزرگترین مشکلات پیش روی این بیمارستان، افزایش شش برابری تقاضا، برای خدمت سونوگرافی و کمبود پزشک رادیولوژی دانست و گفت: در حال حاضر تنها مراجعانی که به بیرون از بیمارستان هدایت میشوند، متقاضیان سونوگرافی هستند که بیمارستان میبد با بهره مندی از تجهیزات بسیار بالاتر همچون MRI و سی تی اسکن، دیگر نمیتواند بطور کامل پاسخگوی متقاضیان  سونوگرافی باشد.

رئیس بیمارستان امام جعفر صادق(ع) ، کمبود پرسنل در حیطه ی خدمات هتلینگ و همچنین کمبود پرستار را از دیگر مشکلات این بیمارستان دانست.

دکتر آقایی در پایان صحبت های خود، فعالیت های کادر حاضر در بیمارستان میبد را بسیار شفاف دانست و از اینکه گروهی در صحبت های خود، راجع به کادر فعال بیمارستان، انصاف را رعایت نمی کنند، ابراز گلایه کرد.

میبد خبر:

خوانندگان گرامی و همشهریان میبدی؛ ذات سلامت این است که هرچه در این زمینه پیشرفت کرده و جلوتر رویم، سطح توقع نیز بالاتر میرود، پس لازم است با نگاه به گذشته ی بیمارستان امام جعفر صادق(ع) و مقایسه ی آن با وضع کنونی، پیشرفت ها و خدمات بسیار زیاد این مجموعه ی با کیفیت در شهرمان را مدنظر قرار داده و از قضاوت های عجولانه و شایعات (سیاسی) بپرهیزیم و همچنین قدر فرزندان این شهر که صادقانه و بی هیچ چشم داشتی کمر به رشد و پیشرفت این بیمارستان بسته اند را بدانیم و کسب مجدد رتبه ی نخست میبد با فاصله ی زیاد از میانگین استان و شهرستان ها را به فال نیک بگیریم.




رای شما
میانگین (2 آرا)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


امیر کارگر
باسلام و خسته نباشی به مدیر و رییس بیمارستان
اجرتان با مریض دشت کربلا امام سجاد(ع)
ولی 1 گلایه
2 شنبه شب در درمانگاه داخل شهر مزیض بردیم و تشخیص سکته قلبی گذاشتند و پزشک و پرستار آن مرکز کارهای اولیه انجام دادن و با اورژانس تماس گرفتن که گفتن از خیابان 7 تیر تا آنجا 7 دقیقه میشه که 12 دقیقه شد
ولی پزشک محترم به تکنسین آمبولانس توضیح داد که احتمالا سکته باشه و باید برانکارد بیاری ولی تکنسین گفت اینجا پله داره و مریض را با کمک همراه و پزشک مریض را به خیابان بردند پ داخل آمبولانس گذاشتن
آیا وجود 6 پله باید مریض با ناراحتی قبلی پیاده از پله بالا برود
برای پیگیری دقیق
2 شنبه 19 مرداد ساعت 23:15 تماس با اورژانس
درمانگاه شبانه روزی حضرت ابوالفضل
0 (0 آرا)
پست شده در ۱۳۹۴/۰۵/۲۱ ۱۶:۲۶
زینب زمانی
سلام
چرا آقای دکتر از خانم دکتر طباطبایی که تنها فوق تخصص زنان در طب مادر وجنین در استان یزد هستند ومیبدی هست دعوت نمی کند تا در بیمارستان امام جعفر صادق میبد حد اقل یکروز در ماه حضور یابد تا ما میبدی ها از وجود این عزیز بهرمند شویم
0 (0 آرا)
پست شده در ۱۳۹۴/۰۵/۱۸ ۱۱:۱۰
علیرضا دهقانی
سلام

با عرض تشکر از جناب آقای دکتر آقایی،میخواستم به ایشان خسته نباشید عرض کنم وخواهش کنم باز هم تلاش بیشتری کند تا پزشکان میبدی که دراستان فعالیت دارند وتک تخصص استان یزد هستند مثل دکتر سلیمانی وخانم دکتر طباطبایی فوق تخصص مادر وجنین هستند (وبا وجود مرکز ژنتیک میبد)جذب کنند
0 (0 آرا)
پست شده در ۱۳۹۴/۰۵/۱۶ ۱۱:۱۷
کارشناس سلامت
اگر بپذیریم که میبد بزرگترین شهر استان است وطی سالیان گذشته همواره پذیرای بیماران زیادی از شهرهای همجوار و حتی استانهای دیگر بوده است و طی یکسال اخیر مراجعین به بیمارستان شش برابر شده است. در انصورت باید پذیرفت که افزایش تعداد پزشکان ماندگار یک نیاز بوده است .( همانطور که اگر تعداد مراجعین به هر موسسه اداره و یا بانک زیاد شود طبیعتا کارمندان ارایه دهنده خدمات نیز زیاد میشود.) و اگر چنین نمی شد بایستی خاک بر …. میریختیم. ان چه که تامل برانگیز است توقف ویا حتی عقب گرد بیمارستان طی چند سال گذشته در زمینه های سخت افزاری و زیر بنایی است. در ضمن بهتر است از افراد مجرب و دلسوز که توانایی تحول واقعی در بیمارستان را دارند بجای (سیاسی) استفاده موثر نماییم.
0 (0 آرا)
پست شده در ۱۳۹۴/۰۵/۱۵ ۰۳:۲۱