بازگشت به صفحه کامل
آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار با رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس:

چرا می‌گذارند مفسدان اقتصادی تا این حد رشد کرده و بعد سراغش بروند؟


مرجع تقلید شیعیان با اشاره به انتشار اخبار‌ گاه و بیگاه از وقوع مفاسد اقتصادی بزرگ و اختلاس‌ها گفت: چرا گذاشتند فلان مفسد اقتصادی به این حد رشد کند و بعد سراغش بروند؛ این برای ما تبدیل به یک معما شده است.

به گزارش یزد رسا به نقل از دفتر آیت‌الله مکارم‌شیرازی، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی امروز در دیدار با رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: شکی نیست که این کمیسیون جایگاه بسیار برجسته‌ای دارد؛ این کمیسیون باید آن چنان بی‌طرفانه و دور از مسائل جناحی اقدام کند که همه ارگان‌ها و مردم بدانند هیچ طرفداری از این و آن ندارند.


مرجع تقلید شیعیان با تصریح بر اینکه کمیسیون اصل 90 مجلس باید بدون ملاحظه‌کاری و هراس از هیاهو‌ها و جنجال‌ها به رسالت خود عمل کرده و در این زمینه ملاحظه هیچ فردی را نکند، افزود: اقدام‌کردن نسبت به برخی موضوعات و مسائل غالباً هزینه برای اشخاص دارد، کمیسیون اصل 90 نباید از این هزینه بترسد و با توکل به خدای متعال به رسالت قانونی خود و احقاق حقوق عمل کند.


آیت الله مکارم شیرازی بیان کرد: باید دائماً این مسئله را به دوستانتان القاء کنید که قانون برای افراد ضعیف و رده‌های پایین نیست، قانون بیشتر برای رده‌های بالاست که جلوی آن‌ها گرفته شود.


استاد سطوح عالی حوزه علمیه در همین ارتباط حدیث شریف امیرمؤمنان (ع) و فرمان آن حضرت به مالک اشتر را به رئیس و اعضای کمیسیون اصل 90 مجلس متذکر شد.


وی با اشاره به انتشار اخبار‌ گاه و بیگاه از وقوع مفاسد اقتصادی بزرگ و اختلاس‌ها عنوان کرد: این مسئله به مشکلی در کشور تبدیل شده است، هر از چند وقتی یک مفسد اقتصادی رده بالا پیدا می‌شود و اخبار آن نیز از طریق خبرگزاری‌ها و جراید منتشر می‌شود، غافل از اینکه ممکن است اعتبار مملکت و نظام جمهوری اسلامی زیرسئوال برود.


آیت الله مکارم شیرازی افزود: اولاً چرا گذاشتند فلان مفسد اقتصادی به این حد رشد کند و بعد سراغش بروند؛ این برای ما تبدیل به یک معما شده است. چرا این‌ها که تشکیلات دارند یا فلان مؤسسه که شب و روز در تلویزیون تبلیغات می‌کند، نظارتی بر فعالیت آن‌ها نیست که آیا کاری که انجام می‌دهند درست است یا نه؟ ناگهان خبر سوءاستفاده کلان آن‌ها منتشر شود.


مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: نحوه مطرح کردن، برخورد کردن و پایان دادن به مقوله مفاسد اقتصادی امری مشکل است؛ از این رو مسئولان محترم باید بنشینند و برای آن فکری بکنند؛ شما نیز در محدوده خودتان که می‌توانید اقداماتی بکنید.


استاد سطوح عالی حوزه علمیه عنوان کرد: چرا سازمان‌های بازرسی قبلا اقدام نمی‌کنند ببینند چه خبر است؟ این مشکل انسان را رنج می‌دهد، آن هم در شرایطی که دشمنان از داخل و خارج دائماً مشغول برنامه‌ریزی و توطئه هستند؛ در چنین شرایطی چرا خودمان بهانه به دستشان دهیم. انتظار داریم مسئولان برای این مسئله فکری اساسی کنند.


وی همچنین بار دیگر مخالفت خود را با پرداخت یارانه نقدی به تمام افراد ابراز کرد و گفت: ما از‌‌ همان ابتدا با این امر مخالفت و تأکید کردیم معنی ندارد 70 میلیون نفر یارانه بگیرند.


آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر اینکه باید برای این مسئله فکری بشود، عنوان کرد: مجلس، قوه قضاییه و دولت و دیگر نهاد‌ها باید دست‌به‌دست هم دهند و این مشکل را حل کنند؛ حل این مسئله هم شجاعت می‌خواهد.
انتهای پیام/ع




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.