بازگشت به صفحه کامل
رئیس دانشگاه میبد:

پیشگامی دانشگاه میبد در طرح ملی آمایش دانشگاه‌ها/ بیش از ۶۰ درصد از دانشجویان دانشگاه میبد جذب بازار کار می شوند


رئیس دانشگاه میبد گفت: در طرح ملی آمایش دانشگاه‌ها، دانشگاه میبد در استان پیشگام بوده و با تصویب و تایید هیات امنای دانشگاه میبد و دانشگاه علمی کاربردی، این دانشگاه در دانشگاه میبد ادغام شد.

به گزارش میبد خبر، دکتر عباس کلانتری رئیس دانشگاه میبد ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه  ضمن تبریک روز خبرنگار، روزعرفه و عید قربان و خیرمقدم به خبرنگاران، گزارش مختصری از روند رشد دانشگاه‌ میبد از ابتدا تاکنون ارائه داد و گفت: دانشگاه میبد دارای ۱۵ رشته کارشناسی، ۱۴ رشته - گرایش مقطع کارشناسی ارشد و4 رشته دکترای تخصصی می باشد که سعی ما بر این بوده که تمامی رشته های ایجاد شده در دانشگاه میبد در راستای نیازهای شهرستان، استان و کشور بوده باشد.

وی افزود: برخی از رشته های موجود در دانشگاه میبد مانند کارشناسی ایران شناسی، در کشور، خاص می باشد و تاکنون در دانشگاه میبد وجود داشته که اخیراً در دانشگاه همدان ایجاد شده است، ویا در رشته مهندسی پزشکی در سطح استان به طور خاص در دانشگاه میبد وجود دارد و همچنین به عنوان قطب رشته الهیات و حقوق در استان می باشد.

رئیس دانشگاه میبد اظهار داشت: در طرح ملی آمایش دانشگاه‌ها، دانشگاه میبد در استان پیشگام بوده و با تصویب و تایید هیات امنای دانشگاه میبد و دانشگاه علمی کاربردی، این دانشگاه در دانشگاه میبد ادغام شد.

کلانتری اذعان داشت: هر چند ظرفیت دانشگاه های دولتی استان هر سال با دانشجویان از سراسر کشور در تمامی کد رشته ها پر می شود اما انتظار می‌رود با مطالعه دقیق ظرفیت‌های دانشگاه‌ها و با توجه به امکانات خوب ایجاد شده، امسال شاهد درصد بالای حضور داوطلبان بومی در دانشگاه های دولتی استان باشیم.

رئیس مراکز آموزش عالی شهرستان میبد، نزدیکی دانشگاه های بومی به محل سکونت داوطلبان و در نتیجه صرف هزینه کمتر برای خانواده ها، کمتر بودن آسیب های فرهنگی دانشگاه های بومی برای داوطلبان بومی و با توجه به اینکه در سالهای اخیر ظرفیت های خیلی خوبی در دانشگاه های استان فراهم شده و بهره مندی دانشجویان از صنایع و کارخانجات استان جهت اشتغال فارغ التحصیلان را بعنوان برخی از دلایل اولویت انتخاب دانشگاه های استان برشمرد.

وی در پایان به برخی از ظرفیت‌های رشته‌های موجود  در دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: در دانشگاه میبد رشته ها، به خصوص در رشته‌های فنی، با برنامه و در راستای ساخت و تولید طراحی شده و در هیئت امنا مصوب گردیده و به تدریج راه اندازی می شود.

انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.