بازگشت به صفحه کامل
+تصاویر/ امام‌جمعه میبد در جلسه سند چشم‌انداز شهرستان:

پیشبرد سند چشم‌انداز میبد مستلزم نگاه راهبردی و برنامه‌ای‌ و عزم جدی مسئولین است.


آیت‌الله اعرافی بابیان اینکه رشد و تعالی هر جامعه با نگاه به افق‌های بلند و تدوین سندهای چشم‌انداز میسر است گفت: این اسناد و طرح‌های راهبردی وقتی عملیاتی می‌شوند که مسئولین شهر خودشان را مجریان واقعی و اجزاء اصلی این طرح‌ها بدانند.

به گزارش میبدخبر، حضرت آیت‌الله اعرافی بابیان اینکه رشد و تعالی هر جامعه با نگاه به افق‌های بلند و تدوین سندهای چشم‌انداز میسر است گفت: این اسناد و طرح‌های راهبردی وقتی عملیاتی می‌شوند که مسئولین شهر خودشان را مجریان واقعی و اجزاء اصلی این طرح‌ها بدانند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بابیان هنوز به نگاه برخی از مسئولین به‌عنوان نگاه راهبردی با عزم جدی در تحقق این اسناد باور ندارم گفت: پیشبرد سند چشم‌انداز میبد مستلزم نگاه راهبردی و برنامه‌ای‌ و عزم جدی مسئولین است.

وی درک، عزم و تولید فرهنگ راهبردی در ادارات و سازمان‌ها را مهم دانست و گفت: مسئولین هر اداره باید نگاه راهبردی را در ادارات خود تقویت کنند.

امام‌جمعه میبد بر تولید منابع مردمی در اجرای پروژه‌ها را فراتر از بودجه و اعتبارات دولتی بیان کرد و افزود: در حوزه آموزش عالی، بهداشت و درمان و آموزش‌وپرورش این جذابیت وجود دارد اما در بخش‌های دیگر هنر مسئولین است که این جذابیت را تقویت کنند.

 با اشاره به رشد 2 ونیم درصد و نیاز شهرستان به آموزشگاه‌های جدید در آموزش‌وپرورش گفت: با نگاه راهبردی در این زمینه معلوم شد درمیبد هرسال باید 10 آموزشگاه جدید ساخته شود.

وی آگاهی بخشی عمومی و مردمی و نخبگانی را در پیشرفت و توسعه شهر مهم خواند و تصریح کرد: نخبگان پشتوانه خوبی برای پیشبرد پروژه‌ها و مسائل جامعه هستند و باید از این سرمایه‌ها به نفع درست استفاده کرد.

امام‌جمعه میبد خاطرنشان کرد: باید نظام دانشگاهی و حوزوی شهر را هم برای اجرای اسناد و چشم‌انداز به‌عنوان یک سرمایه علمی و دینی به کار گرفت.

حضرت آیت‌الله اعرافی در پایان این جلسه به طرح 1414 جامعه المصطفی العالمیه اشاره کرد و گفت: در این طرح 20 ساله جامعه المصطفی به دنبال این است که در افق 20 سال آینده در 150 کشور زمینه‌های آموزشی و تولید محتوای دینی و فرهنگی را تقویت کند.

وی افزود: خوشبختانه در یک‌صد کشور این چشم‌انداز تولیدشده است.

فرماندارمیبد هم تعیین اولویت‌ها را در تحقق طرح‌ها و پروژه‌ها مهم دانست و گفت: اخذ مجوز پلی کلینیک تأمین اجتماعی، فراهم شدن بسترهای راه‌های روستایی از نمونه فعالیت‌هایی است که مرهون تلاش و پی گیری‌های مسئولین تحقق یافت.

حسین فلاح تصریح کرد: اگر برای انجام کاری اراده باشد قطعاً آن کار به سرانجام می‌رسد بنابراین باید برای پیشرفت و آبادانی شهر برای هر اداره در سال دو یا 3 پروژه را اولویت‌بندی کنیم تا به نتیجه برسد.

وی خاطرنشان کرد: شورای اسلامی شهر هم باید جدا از شهرداری، پروژه‌هایی را اولویت‌بندی کند و هر عضو از شورا به‌طور خاص آن را دنبال کند تا شاهد فعالیت‌ها و اقدامات اساسی در این زمینه باشیم.

وی با اشاره به ورود جهاد کشاورزی به مقوله پرورش داروهای گیاهی گفت: شهرستان میبد در زمینه‌های مختلف ظرفیت‌های خوبی دارد و باید از این فرصت‌ها و ظرفیت‌ها به‌خوبی استفاده کنیم.

منبع:روابط عمومی فرمانداری میبد




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.