بازگشت به صفحه کامل
در جلسه هیئت دولت مطرح شد

پیام روحانی به توطئه‌ کشورها در کاهش قیمت نفت


رئیس‌جمهور گفت: کاهش قیمت نفت خام صرفاً یک موضوع اقتصادی نیست بلکه ناشی از توطئه و برنامه‌ریزی سیاسی برخی کشورهاست.

به گزارش یزد رسا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در ابتدای جلسه هیات دولت، با اشاره به اجتماع بزرگ شیعیان در سرزمین مقدس کربلا، از تمام دستگاههای دولتی و مرزی خواست تا شرایط و امکانات را به گونه ای فراهم آورند که عاشقان خاندان عصمت و طهارت حداکثر بهره را از این سفر ببرند و به سلامت به وطن بازگردند.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود به کاهش بهای جهانی نفت اشاره کرد و گفت: کاهش قیمت نفت خام صرفا یک موضوع اقتصادی نیست بلکه ناشی از توطئه و برنامه ریزی سیاسی برخی از کشورها بوده است.

رییس جمهوری افزود: کاهش قیمت نفت توطئه ای علیه مردم منطقه و مسلمانان بوده که نفع آن صرفاً برای برخی دیگر از کشورها می باشد.

روحانی با بیان اینکه مردم منطقه این گونه توطئه ها و به تعبیری خیانت ها علیه جهان اسلام را از یاد نخواهند برد، اظهار داشت: مسلما مردم به این توطئه عکس العمل نشان خواهند داد و کشورهایی که پشت این توطئه هستند باید بدانند که نفرت را در جهان اسلام نسبت به خود افزایش می دهند.

رییس جمهوری تاکید کرد: مردم مطمئن باشند دولت توانایی اداره کشور را به خوبی و با همین قیمت نفت دارد و این کاهش ، عدم اتکای بودجه کشور به نفت را افزایش می دهد.

روحانی با بیان اینکه بودجه ۹۴ کمترین اتکا را به درآمدهای نفتی دارد ، گفت: این امر نسبت به سالهای گذشته بی سابقه بوده و این کاهش قیمت نفت فرصتی است تا وابستگی بودجه را از درآمدهای نفتی جدا کنیم.

رییس جمهوری تاکید کرد که دولت به اجرای همه بندهای اقتصاد مقاومتی پایبند است و از دستگاههای اجرایی می خواهم که همه بندهای اقتصاد مقاومتی را مورد توجه قرار داده و عملیاتی کنند.

روحانی ادامه داد: اقتصاد کشور با توجه به منابع طبیعی سرشار و نیروی انسانی، مسئولان دلسوز و با تجربه و همچنین وجود پربرکت مقام معظم رهبری باید به گونه ای ساخته شود که با توفان‌هایی فراتر از کاهش بهای نفت نیز آسیبی نبیند و به راحتی از این مسیر عبور کنیم.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه باید طرحهای نیمه تمام عمرانی را به بخش خصوصی واگذار کنیم، گفت: همه دستگاههای اجرایی باید تلاش کنند تا این پروژه ها تکمیل شوند که این امر باعث افزایش امید در میان مردم و رونق اقتصادی می شود.

روحانی به اهمیت تسریع در تصویب لایحه خروج از رکود در مجلس اشاره کرد و گفت: در این لایحه موضوع مشوق ها برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در نظر گرفته شده است که این در راستای اقتصاد مقاومتی و خنثی کردن توطئه قیمت نفت است.

رییس جمهوری با اشاره به موقعیت ژئوپلتیکی کشور و توان بالا در زمینه صادرات محصولات غیرنفتی، گفت: در کشور امکانات بسیار زیادی در بخش ترانزیت جاده ای ، ریلی و هوایی وجود دارد که باید از آن ها به خوبی بهره گرفت.

روحانی ادامه داد: باید کاری کنیم که اتکا بودجه به درآمدهای نفتی به حداقل برسد تا به صادرات نفت خام متکی نباشیم و تا پایان امسال رقم درآمدهای صادرات غیرنفتی کشور به ۵۰ میلیارد دلار می رسد.

رییس جمهوری به ضرورت کاهش هزینه های جاری در کشور اشاره کرد و گفت: با تحقق این امر می توانیم کاهش درآمدهای نفتی را جبران کنیم و دولت اجازه نخواهد داد که دستاوردهای اقتصادی که تاکنون بدست آمده ، از بین برود.

روحانی با بیان اینکه دولت خادم مردم است، گفت: همبستگی و پیوستگی مردم سرمایه بزرگی برای دولت است.





رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.