بازگشت به صفحه کامل
نماینده شورای شهر ندوشن در گفتگو با میبد خبر:

پروژه ملی جاده ندوشن- ورزنه نیازمند اعتبار


پروژه احداث محور ورزنه به ندوشن به طول ۷۵ کیلومتر در حال اجرا می‌باشد که ۳۵ کیلومتر آن در حوزه استان اصفهان و ۴۰ کیلومتر آن در حوزه استان یزد قرار دارد.

به گزارش "میبدخبر"،آقای عابدینی نماینده شورای اسلامی شهر ندوشن بیان داشت:پروژه احداث محور ورزنه به ندوشن به طول ۷۵ کیلومتر در حال اجرا می‌باشد که ۳۵ کیلومتر آن در حوزه استان اصفهان و ۴۰ کیلومتر آن در حوزه استان یزد قرار دارد.

وی اظهار داشت: که ۳۵ کیلومتر آن در حوزه استان اصفهان تکمیل از ۴۰ کیلومتر حوزه استان یزد از منطقه سورک تا قلعه خرگوشی که حوزه میبد می باشد هیچ اقدامی صورت نگرفته و مابقی از شهرستان اردکان تا مرز اصفهان زیرسازی آن درحال اجرا می باشد. این راه بدلیل کویری بودن اعتبار خاصی را از سوی دولت دریافت نکرده است.

وی ادامه داد:امیدواریم که راه و شهرسازی استان اعتبار لازم را از محل پروژه های استانی به این پروزه تخصیص داده تا این پروژه که مدت طولانی از احداث آن می گذرد در یکی دو سال آینده به بهره برداری برسد. ایشان در پایان افزود: با بهره برداری از این پروژه بخش ندوشن و بخش بن رود شرق اصفهان از بن بست خارج گشته و کمک شایانی به اقتصاد منطقه یعنی دامداری ندوشن و کشاورزی ورزنه خواهد داشت و همچنین در بحث گردشگری مخصوصا قلعه خرگوشی و باتلاق گاوخونی نیز آثار مفیدی برای منطقه دارد و در بحث معادن باعث فعال تر شدن معدن سنگ آهن سورک می گردد.

لازم به ذکر است با پیوستن ندوشن به شهرستان میبد به نظر می رسد که مسئولان شهرستان باید در جهت تقویت زیرساختهای شهرستان به ویژه در بخش ندوشن زمینه رشد و پیشرفت را بصورت پایدار برقرار سازند . یکی از پتانسیل های خوبی که امروز پیش روی مسئولان میبد قرار دارد راه ورزنه است . راهی که می تواند مسیر ارتباطی جدیدی را به اصفهان بگشاید و علاوه بر اینکه برای استان یزد و شهرستان میبد می تواند حائز اهمیت باشد زمینه اشتغال در بخش محروم ندوشن را نیز فراهم خواهد آورد .
با احداث این راه ضمن اینکه بیش از ۷۰ کیلومتر مسیر استان های یزد و اصفهان کوتاه می شود ، ندوشن و مناطق در حاشیه جاده نیز از بن بست خارج خواهد شد . با احداث این راه باتلاق گاوخونی ، قلعه خرگوشی و بافت تاریخی ندوشن به عنوان آثار طبیعی و گردشگری رونق می گیرد .




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.