بازگشت به صفحه کامل
مدیر کمیته امداد میبد عنوان کرد؛

پرداخت بیش از یک میلیارد و 900 میلیون تومان وام اشتغال به مددجویان در شهرستان میبد/ نبود بازار مناسب فروش، عمده ترین مشکل مجریان طرح های اشتغال تولیدی در میبد


مدیر کمیته امداد میبد بیان داشت: سال گذشته یک میلیارد و 921 میلیون و 300 هزار تومان وام اشتغال به مددجویان جهت اجرای 137 طرح اشتغال پرداخت شده است.

حسین زین الدینی در گفت و گو با خبرنگار میبد خبر با بیان اینکه گفتمان مسلط در کمیته امداد امام خمینی(ره) بعنوان بزرگترین نهاد حمایتی گفتمان توانمند سازی است بیان داشت: از دیدگاه این نهاد توانمند سازی فرایند شناسایی استعدادهای بالقوه مدد جویان، شکوفایی و ارتقاء این استعدادها، ظرفیت ها و توانایی ها با به کار گرفتن سازوکارهای تشویقی، ترغیبی و ترویجی برای انتخاب مسیر جدید در زندگی و قرار گرفتن در چرخه تولید و کسب و کار می باشد که نتیجه نهایی آن خروج آنان از چرخه فقر و رسیدن به خود کفایی و خوداتکایی و پیوستن به جریان اصلی زندگی است.

وی افزود: توانمند سازی در این نهاد مدلی نوین و راهبردی و دارای وجوه سه گانه و بهم پیوسته اجتماعی(حمایتی و معیشتی)، فرهنگی و اقتصادی است که با هدف خود اتکایی و بهبود سطح زندگی مدد جویان طراحی شده و مدیریت می شود.

مدیر کمیته امداد میبد در ارتباط با راهبردهای بلند مدت در بخش امور توانمند سازی محرومین اظهار داشت: سالم سازی فضای فرهنگی و اعتقادی خانواده های تحت پوشش و رفع آسیب های آنان، تقویت و هدایت استعدادهای برجسته و بالقوه دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت، ترویج روحیه فرهنگ کار و وجدان کار بین خانواده ها، فراهم آوردن امکانات لازم جهت خوداتکا کردن افراد و خانواده های تحت حمایت و نیازمندان موردی و تلاش در تامین آموزش های فنی و حرفه ای و ایجاد فرصت اشتغال مولد و مفید برای محرومین تحت حمایت از راهبردهای اصلی  وبلند  مدت این نهاد در زمینه توانمند سازی می باشد.

زین الدینی در مورد فرصتهای شغلی ایجاد شده برای مددجویان و اقشار نیازمند در شهرستان میبد اذعان داشت: سال گذشته 80 طرح ایجادی و 57 طرح توسعه ای در زمینه های مختلفی نظیر دامپروری، صنایع دستی، خدمات صنفی و صنعتیو طرحهای خدماتی داشتیم که در این زمینه یک میلیارد و 921 میلیون و 300 هزار تومان وام  و تسهیلات بانکی به متقاضیان پرداخت شده است.

وی در ادامه گفت: در ادامه این فرایند تعداد 33 نفر از درخواست کنندگان وام به مبلغ 562 میلیون و 500 هزار تومان در اسفندماه سال 96 به بانک های عامل معرفی شده اند و در حال تکمیل فرایند اخذ وام می باشند که سه نفر از مجریان معرفی شده در فروردین ماه سال جاری وام خود را دریافت کرده اند.

مدیر کمیته امداد میبد در مورد فعالیتهای آموزشی و پایدار سازی طرح های اشتغال در شهرستان میبد ابراز داشت: در این راستا کمیته امداد میبد سال گذشته 319 مورد فعالیت در زمینه های آموزشهای مهارت آموزی، پایدار سازی و توسعه طرح، کارآفرینی، حرفه آموزی دانش آموزان و کاریابی با هزینه ای به مبلغ 32 میلیون و 221 هزار تومان داشته است.

زین الدینی خاصرنشان ساخت: با توجه به فراهم بودن زمینه های توانمند سازی خانواده های نیازمند تحت حمایت در این نهاد، در شرایط فعلی این اداره با جامعه تحت حمایت سالمند و فاقد توان اشتغال(70 درصد مدد جویان با شرایط سنی بالای 60 سال سن) روبرو می باشد، لذا از هزار 567 مدد جوی کمک معیشت بگیر این اداره تنها 5 درصد از افراد(90 درصد در گروه زنان و 10 درصد در گروه مردان) به عنوان مستعد توانمند شدن شناسایی شده که جهت رفتن در چرخه اشتغال به مشاوره شغلی در جهت انتخاب نوع شغل و آموزش مهارت های شغلی لازم نیاز دارند تا در چرخه مجریان اشتغال قرار بگیرند.

وی از پرداخت وام های قرض الحسنه اشتغال در جهت حمایت و توجه به بخش محروم شهرستان بوژه مطنطقه ندوشن خصوصا مجریان طرح های اشتغال و خودکفایی در زمینه دامداری که با توجه به خشکسالی با مشکلات عدیده ای روبرو هستند، خبر داد.

مدیر کمیته امداد میبد در ادامه بیان داشت: حوزه اشتغال و خودکفایی کمیته امداد به عنوان متولی طرح های اشتغالی کوچک و خرد در این شهرستان از سال 1387 تعداد هزار و 642 طرح اشتغال از طریق پرداخت وام های قرض الحسنه ایجاد کرده است که در حال حاضر تعداد هزار و 513 طرح در سطح شهرستان جاری بوده که از کل طرح های جاری تعداد 367 طرح تحت نظارت ناظر فنی این اداره می باشند و مابقی هزار و 146 طرح به عنوان طرح خودکفا شده از چرخه حمایتی این نهاد خارج شده اند.

وی در پایان با بیان این نکته که جامعه آمار تحت حمایت این نهاد هر ساله با سیر نزولی میانگین 5 درصد روبروست، تصریح داشت: عمده مشکلات مجریان طرح های اشتغال تولیدی فراهم نبودن زمینه بازار فروش مناسب جهت فروش محصولات تولیدی خود می باشد.

انتهای پیام/اد




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.