بازگشت به صفحه کامل
امام‌جمعه میبد:

پرداخت بدهی‌های مدارس و آموزش‌وپرورش و ادای همه دیون، وظیفه شرعی است


آیت‌الله اعرافی در نشست شورای آموزش‌وپرورش شهرستان که درمصلی آیت‌الله اعرافی برگزار شد؛ گفت: پرداخت بدهی‌های مدارس و آموزش‌وپرورش و ادای همه دیون، وظیفه شرعی است.

به گزارش میبدخبر، امام‌جمعه میبد بابیان اینکه پرداخت بدهی‌های مدارس و آموزش‌وپرورش و ادای همه دیون، وظیفه شرعی است افزود: این امر باید به‌کل ادارات ابلاغ شود تا در سال‌های آینده انجام گیرد چراکه در آن‌هم خیروبرکت هست و هم در مصارف خوب هزینه می‌شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه با تقدیر از تلاش آموزش‌وپرورش در جلوگیری از افت تحصیلی دانش آموزان در شرایط کرونا گفت: دستگاه آموزش‌وپرورش برای سال آینده هم باید آماده باشد تا درصورتی‌که شرایط ادامه پیدا کرد هیچ افتی را در مسائل علمی، اخلاقی و تربیتی دانش آموزان نداشته باشیم.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور سپس بر منابع پایدار در آموزش‌وپرورش تأکید کرد و افزود: باید تلاش شود تا در شرکت‌های بزرگ، آموزش‌وپرورش، مراکز علمی و حوزه سهم داشته باشد تا با این منابع مستمر و صندوق حمایت از دانش‌آموز نیازمند برنامه‌ها به‌خوبی پیش برود.

آیت‌الله اعرافی بر پیوست یاری‌رسانی بر آموزش‌وپرورش از سوی کلیه ادارات هم تأکید کرد و گفت: طرح هرسال ده مدرسه امسال سرعت بیشتری یافته است و اگر از سال 99 این طرح به 20 مدرسه در سال افزایش یابد با کوتاه کردن مدت تحقق 100 مدرسه می‌توان برنامه‌های دیگری را هم تحقق بخشید.

ارتقاء زیرساخت‌های فضای مجازی در شهر، اداری و خدماتی، پی گیری طرح نیازهای آموزش‌وپرورش به زمین، مصوبات بنیاد برکت درمیبد و بررسی مسائل آموزش‌وپرورش از سوی فرمانداری، شورا و شهرداری و دفتر امام‌جمعه و توجه ویژه به دانش آموزان نیازمند در طرح کمک‌های مؤمنانه در محرم از سوی اداره تبلیغات، سپاه و فرمانداری از دیگر مباحث آیت‌الله اعرافی در این نشست بود.

حسین فلاح فرماندارمیبد هم با قدردانی از همکاری خیران و پیگیری مسئولان آموزش‌وپرورش در ارتباط با مدرسه‌سازی گفت: با تعریف برنامه‌های هدفمند و چشم‌اندازهای چندساله می‌توان بسیاری از اقدامات را با همکاری بخش دولتی و خصوصی پیش برد.

محسن موحدی فرد مدیر آموزش‌وپرورش میبد هم با اشاره به لایحه ۲ فوریتی مجلس، تغییر تاریخ آزمون ورود به دانشگاه‌ها را سبب تضعیف روحیه دانش‌آموزان عنوان کرد.

موحدی فر با ارائه گزارشی از موفقیت دانش‌آموزان میبد در آزمون ورود به مراکز آموزش عالی در سال‌های گذشته به نگرانی دانش‌آموزان، معلمان و خانواده‌های آن‌ها در ارتباط با تغییر زمان آزمون یادشده اشاره کرد.

وی همچنین از اداره‌ها و نهادهایی مانند شهرداری، شورای شهر، اوقاف و امور خیریه، مسکن و شهرسازی خواست تا در اختصاص زمین باقیمت مناسب برای ایجاد فضای آموزشی به‌صورت مجتمع همراهی و همکاری کنند.

مدیر آموزش‌وپرورش میبد به آمادگی آموزش‌وپرورش برای راه‌اندازی مدارس به‌صورت مجازی و هم فیزیکی اشاره کرد و افزایش آمار دانش‌آموزان بی‌بضاعت در سال تحصیلی جدید را نیز یادآور شد.

وی گفت: در سال تحصیلی جدید شاهد فعالیت ۱۵۷ مدرسه دولتی و غیردولتی هستیم که از این تعداد ۲۱ مدرسه غیردولتی است.

در پایان این نشست از چند نفر خیران مدرسه‌ساز تجلیل شد.

انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.