بازگشت به صفحه کامل
آیت الله اعرافی در جمع پاسداران و بسیجیان:

پرداختن به توحید در آموزشها و دوره های بسیج و سپاه مورد توجه روزافزون قرار گیرد + تصاویر


آیت الله اعرافی در جمع پاسداران و بسیجیان بیان داشت: پرداختن به توحید در آموزشها و دوره های بسیج و سپاه مورد توجه روزافزون قرار گیرد.

به گزارش میبد خبر، آیت الله اعرافی رئیس حوزه های علمیه کشور در جمع سپاهیان و بسیجیان ضمن تشکر از آنها که در نظام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شکلهای مختلف و در قلمرو بسیج فعال هستند با اشاره به موضوع توحید و ضرورت تعمیق نگاه توحیدی در میان جامعه و به ویژه در میان قشر و نیرویی که پیشگام ندای توحید در دنیای معاصر بوده و باید باشند، بیان کرد: اساس دین و سعادت بشر در توحید تجلی پیدا می کند ، همچنین یکی از ابعاد مهم ماه مبارک رمضان مسئله تعمیق اندیشه توحیدی و باور و اذعان و اعتقاد به توحید خداوند است.

وی افزود: توحید مراتبی دارد که از توحید اعتقادی شروع می شود و به توحید عملی می رسد، اما آنچه در مراتب توحید و باور و اعتقاد مهم است تنها توحید ذات نیست، توحید ذات که ریشه ایمان به وحدانیت قدرت مهمترین موجود عالم است باید شاخ و برگ پیدا کند و به توحید در عمل و اطاعت برسد.

رئیس حوزه های علمیه کشور با تاکید بر این که پرداختن به توحید در آموزشها و دوره هایی که برای  سپاه و بسیج گذاشته می شود، باید مورد توجه روز افزون قرار گیرد، اظهار داشت: توحید از مهمترین استدلال ها شروع می شود که می گوید یک قدرت مطلق، جامع و کامل در جهان وجود دارد و بر آن حاکم است و اگر این اعتقاد قوی شود ، انسانها متحول خواهند شد.

وی خاطر نشان کرد: فلز وجود انسانی که به وحدانیت مطلقه خداوند و آن وجود ، جلال ، جمال و کمال بی نهایت معتقد است ، با این باوری که به آن دست یافته است، عوض می شود.

آیت الله اعرافی افزود: در ماه مبارک به طور خاص به مسئله توحید پرداخته شده است، در این ماه دعای سحر عمق بخشیدن به توحید را دنبال می کند ، همچنین توحید به صورت جامع تر در دعاهای دیگر این ماه چون جوشن کبیر، جوشن صغیر، دعای ابوحمزه ثمالی وغیره آمده است.

وی گفت: مسئله اصلی در توحید این است که انسان به یک قدرت مطلق و وجود بی پایان برسد و آن را باور کند که در این صورت تمام وجود ، همه نگاه و نگرش او تغییر پیدا می کند و در قرآن نیز تاکید بر این شده است  که این نگاه توحیدی باید در تفسیر ما از این عالم اثر بگذارد.

خطیب نماز جمعه میبد در ادامه بیان کرد: اگر کسی آیات قرآن را از اول تا به آخر در باب توحید ملاحظه کند نمونه هایی از تجلی کمال و جمال و وجود مطلق در عالم که تغییر در تفسیر ما از عالم ایجاد می نماید را می بیند، او  تمام عالم و ذرات آن را سپاه ، سرباز و جندی در اختیار آن فرمانده و جلال و جمال مطلق تفسیر می نماید.

وی با اشاره به اینکه حتی انسانهایی هم که گناه می کنند در دایره قدرت خدا و امتحان او برای انجام گناه قرار دارند، افزود: نمونه های دیگر از تجلی کمال و جمال و وجود مطلق در عالم ، آن نگاه هایی  است که می گوید ، پادشاهی و فرماندهی از آن خداست ، ملکوت عالم و دنیای ناپیدا هم در دست خداست ، همه خزائن عالم در دست اوست و کلیدها نیز به دست خداست.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه تمام جهان در دست خداست و تنها یک گوشه ای از این دنیا و میدان بزرگ نعمتها ، به ما اراده ای برای امتحان و آزمایش  داده است، بیان کرد: بی نهایت در هر نعمتی تجلی پیدا کرده  ، همچنین در هر حقیقت بی نهایت نعمت وجود دارد ، زنجیره بی نهایت نعمت نیز ، این عالم را به هم پیوند داده است.

وی با تاکید بر این که هیچ چیزی مهمتر از آن نیست که ما باور توحید را در خود عمق ببخشیم، بیان کرد: شاید در عصر ما کمتر کسی توحید در وجودش به این صورت  مانند امام (ره ) تجلی پیدا کرده باشد وقتی امام می گفت به خدا من در هیچ شرایطی  نترسیدم، این امر برای کسی  به این صورت محقق نمی شود مگر اینکه به آن وجود بینهایت و قدرت مطلق متصل باشد.

آیت الله اعرافی در پایان  با بیان اینکه حقیقت عالم به توحید می رسد، تصریح داشت: وقتی انسان می تواند که از هوی ها و هوس ها پاک و رها شود که به عمق توحید برسد رسیدن به عمق توحید هم درجاتی دارد که نباید از دست یافتن به آن نا امید شد، گام به گام می شود در عمق توحید پیش رفت و این چیزی است که در ماه مبارک رمضان باید دنبال آن بود باید دعای سحر با بند بند و تار تار وجود انسان بازی کند و او را به حرکت درآورد.

انتهای پیام/اد




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.