بازگشت به صفحه کامل

پایان داستان دنباله دار حفاری غیر مجاز در بافت تاریخی میبد/ با دستور دادستان کانال حفر شده پرشد


مسئول واحد حقوقی و املاک میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: با دستور دادستان حفاری و لوله گذاری غیر مجاز در فیروزآباد میبد متوقف و کانال حفر شده پر شد.

به گزارش میبد خبر، منیژه جعفری، مسئول واحد حقوقی و املاک میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با اشاره به حفاری و لوله گذاری غیر مجاز در یکی از قنات‌های فیروزآباد میبد گفت: حفاران از پرکردن کانال حفر شده خودداری کردند که با درخواست میراث فرهنگی و ورود دادستان به این موضوع حکم پر شدن کانال صادر شد.

جعفری افزود: شهرداری میبد ماه گذشته ۴۸ ساعت به مجریان لوله‌گذاری در بافت تاریخی میبد مهلت داد تا حفاری‌های صورت گرفته را پر کنند، اما توجهی صورت نگرفت.

این مقام مسئول اضافه کرد: تخریب بافت تاریخی میبد به بهانه پروژه انتقال آب به زمین‌های کشاورزی منجر به خشک شدن جریان آب در بنا‌های خشت و گلی و تاریخی این شهر و آسیب رسیدن به بنا‌ها می‌شد.

مسئول واحد حقوقی و املاک میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد افزود: در پی تخریب قسمتی از یک بنای قدیمی و یک ساباط و متعاقب آن حفر کانال، نیرو‌های یگان حفاظت میراث فرهنگی عملیات را متوقف کردند.

هرگونه تصمیم‌گیری در بافت‌های تاریخی باید با نظر سازمان میراث فرهنگی انجام شود.

انتهای پیام/

باشگاه خبرنگاران




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.