بازگشت به صفحه کامل
افزایش مصرف اینترنت

پاسخ وزیر ارتباطات به کندی اینترنت در کشور


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه حجم مصرف اینترنت در یک سال اخیر بیش از ۲ برابر شده است، گفت: امیدواریم با اجرای برخی طرح ها از جمله شبکه ملی اطلاعات، مشکلات دسترسی کاربران حل شود.

به گزارش میبدخبر، محمود واعظی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی کلوب در پاسخ به نظرات بسیاری از کاربران در خصوص اختلالات اینترنت و کندی دسترسی به آن اظهار داشت: هر فناوری جدید که وارد یک سیستم می‌شود ممکن است برخی اختلالات پیش‌بینی نشده را به وجود آورد.

وی ادامه داد: سراسری شدن نسل سوم و چهارم یا رومینگ ملی از جمله فناوری‌های جدید بودند و از این قاعده مستثنی نیستند؛ هر چند در زمان بهره‌برداری آزمایشی برخی از آنها تشخیص داده شد و حل و فصل نیز شد اما برخی اپراتورها بعد از ۱۰ سال بهره‌‌برداری از شبکه خود، باید تجهیزات و سیستم سخت‌‌افزاری خود را به روز یا تعویض می‌کردند که این کار خود اختلالاتی را به وجود می‌آورد.

واعظی تاکید کرد: برای به روزرسانی شبکه های موبایل تلاش شد تا این کار در زمان‌های خاص و اوج مصرف کاربران نباشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزایش پهنای باند اینترنت را تنها یکی از پارامتر‌های مهم حل مشکلات این بخش دانست و خاطرنشان کرد: پارامترهای بعدی در این ماجرا این است که این پهنای باند چگونه توزیع می‌شود و شرکت زیرساخت این پهنای باند را چگونه به زیرمجموعه‌های خود انتقال می‌دهد و در کل، شبکه انتقال پهنای باند به چه شکلی است.

وی با بیان اینکه هر کدام از این پارامترها طبعا می‌تواند موثر باشد تصریح کرد: به دلیل سرعت ورود تجهیزات، برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های جدید و وابسته به اینترنت، حجم مصرف اینترنت در کشور به شدت بالا رفته است.

واعظی گفت: برای مثال کاربری که تا پیش از این، ممکن بود یک گیگابایت ماهانه مصرف اینترنت داشته باشد هم اکنون مصرفش به ۲ یا ۴ گیگابایت در ماه رسیده است؛ همه این موارد و برخی مسایل دیگر در کنار پهنای باند بسیار موثر هستند که امیدوارم بزودی با برخی طرح‌ها و از جمله طرح بزرگ شبکه ملی اطلاعات، کاربر نهایی دسترسی مطلوب‌‌تری به اینترنت داشته باشد.

منبع: مهر

انتهای پیام/ع




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.