بازگشت به صفحه کامل

پارسائیان مدیرکل نهاد کتابخانه های استان یزد:

ویژگی ممتاز کتابخانه مرکزی میبد؛ داشتن بخش کودک است


در افتتاح کتابخانه مرکزی میبد پارسائیان مدیرکل نهاد کتابخانه های استان یزد اظهار داشت: این کتابخانه با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد و 700 میلیون تومان ساخته شده و جزء پروژه های سفر مقام معظم رهبری به استان یزد به حساب می آید که به بهره برداری رسیده است. وی تصریح کرد: برای تجهیز این کتابخانه220 میلیون تومان توسط آقای واعظی مدیرکل کتابخانه های کشور پس از بازدید همکارانشان از این مکان اختصاص داده شد. پارسائیان تاکید کرد: واعظی مدیرکل کتابخانه های کشور قول اهداء 60 هزار جلد کتاب را تا پایان سال برای مخزن کتابخانه داده اند که معادل ریالی آن 6 میلیارد ریال می باشد. در ادامه وی ویژگی های خاص این کتابخانه را معماری سردر آن دانست و افزود: سردر کتابخانه به صورت چندین کتاب است که در کنار هم قرار گرفته است. از دیگر ویژگی های این کتابخانه نور آن می باشد. تا زمانی که نور طبیعی (خورشید) وجود داشته باشد به نور لامپ احتیاجی نیست. همچنین دسترسی خواهران و برادران به صورت تفکیک از این کتابخانه از دیگر مزایای آن است. وی اضافه کرد: از ویژگی های ممتاز این کتابخانه داشتن بخش کودک است که فقط 2 یا 3 کتابخانه در کشور دارای بخش کودک هستند. مدیر کل کتابخانه های استان اشاره کرد: در چشم انداز سند 1404 برای هر 100 نفر ایرانی فضای سرانه 8 متر در نظر گرفته شده  که الان در میبد برای هر 100 نفر 11 متر فضای مطالعه وجود دارد. در حال حاضر در ازای هر نفر میبدی 7/1 کتاب داخل کتابخانه است که متوسط کشوری برای هر نفر 9/0 کتاب است. اما هر 100 نفر در کشور 35 نفر عضو کتابخانه هستند که متاسفانه در میبد از هر 100 نفر، 7 نفر عضو کتابخانه هستند. در پایان وی اشاره کرد که: هر شهرستانی که کتابخانه مرکزی داشته باشد رئیس آن کتابخانه به عنوان معاون مدیرکل نهاد کتابخانه های استان منصوب می شود.

در افتتاح کتابخانه مرکزی میبد پارسائیان مدیرکل نهاد کتابخانه های استان یزد اظهار داشت: این کتابخانه با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد و 700 میلیون تومان ساخته شده و جزء پروژه های سفر مقام معظم رهبری به استان یزد به حساب می آید که به بهره برداری رسیده است.

DSC_0611

وی تصریح کرد: برای تجهیز این کتابخانه220 میلیون تومان توسط آقای واعظی مدیرکل کتابخانه های کشور پس از بازدید همکارانشان از این مکان اختصاص داده شد.

پارسائیان تاکید کرد: واعظی مدیرکل کتابخانه های کشور قول اهداء 60 هزار جلد کتاب را تا پایان سال برای مخزن کتابخانه داده اند که معادل ریالی آن 6 میلیارد ریال می باشد.

در ادامه وی ویژگی های خاص این کتابخانه را معماری سردر آن دانست و افزود: سردر کتابخانه به صورت چندین کتاب است که در کنار هم قرار گرفته است. از دیگر ویژگی های این کتابخانه نور آن می باشد. تا زمانی که نور طبیعی (خورشید) وجود داشته باشد به نور لامپ احتیاجی نیست. همچنین دسترسی خواهران و برادران به صورت تفکیک از این کتابخانه از دیگر مزایای آن است.

وی اضافه کرد: از ویژگی های ممتاز این کتابخانه داشتن بخش کودک است که فقط 2 یا 3 کتابخانه در کشور دارای بخش کودک هستند.

مدیر کل کتابخانه های استان اشاره کرد: در چشم انداز سند 1404 برای هر 100 نفر ایرانی فضای سرانه 8 متر در نظر گرفته شده  که الان در میبد برای هر 100 نفر 11 متر فضای مطالعه وجود دارد. در حال حاضر در ازای هر نفر میبدی 7/1 کتاب داخل کتابخانه است که متوسط کشوری برای هر نفر 9/0 کتاب است. اما هر 100 نفر در کشور 35 نفر عضو کتابخانه هستند که متاسفانه در میبد از هر 100 نفر، 7 نفر عضو کتابخانه هستند.

در پایان وی اشاره کرد که: هر شهرستانی که کتابخانه مرکزی داشته باشد رئیس آن کتابخانه به عنوان معاون مدیرکل نهاد کتابخانه های استان منصوب می شود.




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.