بازگشت به صفحه کامل
نوشدارو پس از مرگ سهراب!

وقتی مسئولان میبد شیوه ملانصرالدین پیشه می کنند!/دود و تنگی نفس؛ سهم میبدی ها از سود صنایع!


در شرایطی که نفس مردم میبد از دود ناشی از کارخانه‌های کاشی به تنگ آمده، صدور مجوزجدید برای احداث صنایع آلاینده دیگر در این شهر اقدامی غیر معقول است.

به گزارش میبد خبر، در شرایطی که نفس مردم میبد از دود منتشر شده از کارخانه‌های کاشی تنگ است، صدور مجوزجدید برای احداث صنایع آلاینده دیگر در این شهر اقدامی غیر معقول می باشد و بی اغراق یکی از این صنایع آلاینده که به تازگی در میبد راه اندازی شده مجتمع فولاد ایده آل شمش است، با توجه به  فعالیت اصلی این شرکت در تبدیل آهن قراضه به شمش،  به علت عدم نصب تجهیزات کنترل آلایندگی، سهم زیادی در آلودگی شهر میبد داشته است! 

رئیس محیط زیست میبد در مصاحبه با خبرنگار میبد خبر در این خصوص اظهار کرد: شرکت فولاد ایده آل شمش مجوز استقرار خود را در تاریخ 12 آبان ماه سال88 از اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد اخذ کرده است که پس از طی روند مراحل قانونی و اخذ مجوز از ادارات ذیربط و سرمایه گذاریهای انجام شده در آبان 95 فعالیت ابتدایی و راه اندازی خود را آغاز کرد.
 
 
کارگر افزود: با آغاز فعالیت و عدم احداث سوله و همچنین عدم نصب تجهیزات کنترل کننده آلایندگی و همچنین ایجاد آلودگی، اداره محیط زیست شهرستان میبد طی اخطاریه های متعدد، شرکت را مجاب به احداث سیستم بک فیلتر کرد و در نهایت با توجه به آلودگی و عدم راه اندازی به موقع سیستم کنترل کننده آلودگی این واحد صنعتی در تاریخ 11/10/95  دی ماه سال جادی به صورت نیمه تعطیل در آمد.
اما فارغ از اینکه چطور این واحد صنعتی بدون رعایت اصول محیط زیستی توانسته  مجوز دریافت کند باید از مسئولان شهرستان پرسید سلامتی مردم میبد را با چه معامله می کنند؟
آیا اخطارهای پی در پی و نیمه تعطیل کردن این واحد آلاینده ضامن سلامتی مردم و محیط زیست است؟
شاید کمی خنده دار به نظر برسد که یک صنعتی بدون رعایت نکات محیط زیستی راه اندازی شود و بعد مسئولان دلسوز! به دنبال راه چاره باشند! حقیقت آن است که این بی تدبیری هم به مردم ضرر رسانده است هم به ان صاحب واحد صنعتی که باید جور دستورات فله ای برخی مدیران را بکشد...
هر چند مسئولان محترم در برابر این حقیقت محض تنها توجیحشان عملکرد ضعیف مسئولان قبلی است....
انتهای پیام/اد



رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.