بازگشت به صفحه کامل
دستاویز جدید رسانه های اصلاح طلب برای هجمه به صدا و سیما؛

وقتی فردوسی پور بازیچه دست جناح های سیاسی می شود+ تصاویر


پخش نشدن مصاحبه عادل با ظریف دست آویز رسانه ای اصلاح طلب شده است که هرکدام برداشت های منفعت طلبانه خود را از این قضیه دارند و از طرفی رسانه های زنجیره ای اصلاح طلب بهانه ای برای تاخت و تاز برعلیه صداو سیما به دست آورده اند.

به گزارش میبد خبر به نقل از راه دانا؛ برنامه فوتبالی 90،در بلند ترین شب سال با حاشیه جالبی همراه بود. درحالی که پیش از آغاز، سایت نود خبر از مصاحبه عادل فردوسی پور با محمد جواد ظریف ویز امور خارجه داده بود، اما با آغاز برنامه مجری برنامه نود عنوان کرد که مسوولان صداوسیما صلاح ندیدند مصاحبه ورزشی ما با وزیر خارجه پخش شود.انشالله بزودی این مصاحبه پخش می شود و من برای اینکه امشب مصاحبه روی آنتن نرفت از ایشان عذرخواهی می کنم.

این در شرایطی است که عادل فردوسی پور به عنوان تهیه کننده و مدیر برنامه فوتبالی 90بارها گفته بود که از فضای سیاسی به دور است و این برنامه را هم از فضای سیاسی دور نگه داشته اشت اما این بار شاهد مصاحبه با سیاسی ترین شخص کشور در برنامه 90 بودیم. حال سوال اینجاست چه شده که عادل فردوسی پور به سمت سیاست رفته است؟ این در شرایطی است که سیاست زدگی نود برخلاف گفته،اهداف و آرمان های این برنامه است.

حال پخش نشدن مصاحبه عادل با ظریف دست آویز رسانه های اصلاح طلب شده است که هرکدام برداشت های منفعت طلبانه خود را از این قضیه دارند و از طرفی رسانه های زنجیره ای اصلاح طلب بهانه ای برای تاخت و تاز برعلیه صداو سیما به دست آورده اند. در ادامه تعدای از نوشته های این روزنامه ها آورده شده است:

 روزنامه شرق نوشت: کارت قرمز دلواپسان به عادل و ظریف

روزنامه شرق در گزارش با عنوانکارت قرمز دلواپسان به عادل و ظریف» می نویسداواخر هفته گذشته بود که چند سایت خبری از مصاحبه عادل فردوسی‌پور با محمدجواد ظریف خبر دادند. مصاحبه‌ای با حال‌وهوای فوتبالی که در ساختمان وزارت خارجه ضبط و مقرر شد در شب یلدا (دوشنبه ٣٠ آذر) از برنامه نود پخش شود. پس از درز خبر مصاحبه فردوسی‌پور با ظریف به بیرون، سایت رسمی برنامه نود هم با انتشار چند عکس درباره این مصاحبه اطلاع‌رسانی کرد و رسما اعلام شد دوشنبه این مصاحبه جذاب پخش خواهد شد.

در شرایطی که نظرات مردم در سایت‌های خبری و خبرگزاری‌ها نشان می‌داد عموم مردم منتظر پخش این مصاحبه‌اند اما دوشنبه‌شب در همان شروع برنامه، فردوسی‌پور با لحنی مغموم، آب پاکی را روی دست مخاطبان ریخت و اعلام کرد این مصاحبه پخش نمی‌شود. «امشب قرار بود مصاحبه ما با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه، پخش شود که مسئولان سازمان صلاح ندیدند امشب این مصاحبه پخش شود و یک عذرخواهی به شما بدهکاریم. از آقای ظریف تشکر و همچنین عذرخواهی می‌کنیم و ان‌شاءالله در اولین فرصت، بستری فراهم شود تا این گفت‌وگو پخش شود. مسئولان شبکه صلاح ندیدند مصاحبه ورزشی ما با وزیر خارجه پخش شود». مجری و تهیه‌کننده نود که در گذشته هم ثابت کرده اهل ملاحظه‌کاری و تن‌دادن به مصلحت‌اندیشی سیاسی نیست، با گفتن این جملات به‌صراحت اعلام کرد مدیران ارشد صداوسیما جلوی پخش این مصاحبه را گرفتند

روزنامه آرمان نوشت: آجیل یلدای جام جم تلخ بود 

آرمان نیز نوشت: «شب یلدایی متفاوت داشته باشید.» این وعده‌ای بود که روزها قبل از رسیدن شب یلدا از سوی عادل فردوسی‌پور و دیگران به مخاطبان برنامه 90 داده می‌شد. سورپرایز یلدایی این بود که محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه مقابل عادل فردوسی‌پور بنشیند و به سوالات پاسخ دهد! بسیاری از خانواده‌ها در این شب منتظر پخش این برنامه متفاوت بودند اما ناگاه خبر لغو آن منتشر شد و همه نگاه‌ها ابتدا به سمت عادل فردوسی‌پور برگشت چون او پیش‌تر وعده پخش این مصاحبه را داده و شور و شوق نسبت به آن ایجاد کرده بود اما هنگام پخش برنامه90 تنها به ذکر این نکته اکتفا کرد که «این مصاحبه به تشخیص مدیران صداوسیما پخش نمی‌شود» و بلافاصله برای این اتفاق از ظریف و مردم عذر خواست. تعدادی از خبرگزاری‌ها و سایت‌های منتقد دولت در گفت‌وگو با منابع آگاهی که اسمشان محفوظ بود، درباره دلایلی گفتند که مدیران ارشد تلویزیون را بر آن داشت تا نگذارند مصاحبه فردوسی‌پور و ظریف روی آنتن 90 برود. ابتدا یک منبع آگاه در شبکه3 و مصاحبه‌ای که در کانال‌های تلگرامی می‌چرخید؛ بهانه‌اش این بود که چون فردوسی‌پور قبل از تایید مصاحبه‌اش از سوی ناظران پخش، تصویر انجام گفت‌وگو را رسانه‌ای کرده، مدیران سیما برای ایجاد نظم سازمانی مانع از پخش مصاحبه آقای وزیر شده‌اند؛ یعنی برای تنبیه تهیه‌کننده 90 حاضر شدند این فشار به سیما وارد شود که رسما منتقدان مشی مدیران سیما با استدلال و مستند آنها را به اقدام علیه دولت و ممنوع‌التصویری یک وزیر متهم کنند.

 

روزنامه اعتماد نوشت: "ظریف ممنوع" در شب یلدا

شب یلدای ایرانی‌ها قرار بود با ویژه‌برنامه نود، پرمخاطب‌ترین برنامه صداوسیما همراه باشد. جایی که عادل فردوسی‌پور، محبوب‌ترین چهره تلویزیونی ایران مقابل محمدجواد ظریف، محبوب‌ترین چهره دولت نشست و قرار شد از «دیپلماسی ورزش» بگویند. آیتمی ٣٠دقیقه‌ای که همه بحث‌هایش به ورزش و فوتبال می‌رسید. فردوسی‌پور برای ضبط این آیتم حتی عکاس برنامه نود را هم با خود نبرد. او می‌خواست بینندگان برنامه‌اش را سورپرایز کند. یکی از کارمندان وزارت امورخارجه می‌گوید: «تقریبا از بعد از توافق هسته‌ای، عادل فردوسی‌پور و رامبد جوان پیگیر مصاحبه با آقای ظریف بودند و ایشان نیز همواره، از این دو مجری تلویزیون تشکر کرده و از حضور در برنامه‌های «خندوانه» و «نود» عذرخواهی می‌کرد. اما عادل فردوسی‌پور با سماجتِ رسانه‌ای خود، هفته‌ای چند بار به صورت هفتگی از دفتر وزیر خارجه و شخص ظریف، پیگیر مصاحبه بود. پس از عمل جراحی لثه ظریف، نهایتا هفته گذشته فرصت کوتاهی به دلیل تعویق سفر وزیر خارجه به نیویورک پیدا شد که ظریف در پاسخ به درخواست مجدد فردوسی پور، با مصاحبه موافقت کرد.» اما انتشار عکس دونفره فردوسی‌پور و ظریف، مسیر ماجرا را تغییر داد. انتشار این عکس، حتی مجری برنامه نود را هم ناراحت کرد.

روزنامه آفتاب نوشت: ظریف از 90 حذف شد

در این باره به نظر می رسد روزنامه ها و رسانه های اصلاح طلب در حال سوء استفاده از برنامه 90 و بهره برداری خود از این اتفاق هستند؛ فردوسی پور نیز خواسته یا ناخواسته بازیگردان این بازی  شده است.

انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.