بازگشت به صفحه کامل

تحریمات علیه حماس ادامه دارد

واشنگتن اتحادیه اروپا را به ادامه تحریم علیه حماس فراخواند


با وجود اینکه اتحادیه اروپا نام جنبش مقاومت اسلامی «حماس» را از لیست سازمان های تروریستی حذف کرده است، واشنگتن این اتحادیه را به ادامه مجازات و تحریم علیه حماس فراخواند.

به گزارش میبدخبر به نقل از روزنامه القدس العربی، هر چند دادگاه عمومی اتحادیه اروپا از حذف نام جنبش حماس را از لیست سازمان های تروریستی حذف کرده است، واشنگتن از آن خواست تحریم ها و مجازات خود علیه حماس را ادامه دهد.

جنیفر ساکی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز گذشته در  خلاصه گزارش خود در واشنگتن گفت: ما همکاری با اتحادیه اروپا در خصوص مسائل مربوط به حماس را ادامه خواهیم داد و مطمئن هستیم اتحادیه اروپا باید مجازات مربوط به تروریست ها را بر حماس اعمال کند.

وی افزود: متوجه ایم که این تصمیم مبتنی بر اصول اجرایی است و می دانیم تا زمان تجدید نظر در حکم، تحریم های اتحادیه اروپا علیه حماس به شکل موقت ادامه خواهد یافت.

ساکی همچنین تاکید کرد، موضع آمریکا در قبال حماس تغییر نکرده است و «این جنبش سازمان تروریستی خارجی است».

وی در ادامه گفت: «جنبش حماس به فعالیت های تروریستی خود ادامه می دهد و در جریان جنگ تابستان گذشته با اسرائیل، خواسته های آن برملا شد، زیرا هزاران فروند موشک را به سمت مناطق غیرنظامی اسرائیل شلیک کرده و کوشید با استفاده از تونل هایی که تا اسرائیل امتداد دارد، به داخل آن راه یابد».

این موضع واشنگتن در حالی اتخاذ شده است که روز گذشته دادگاه عمومی اتحادیه اروپا در حکمی که قابل تجدید نظر است، از حذف نام جنبش حماس از فهرست اروپایی سازمان های تروریستی خبر داد.

این حکم تا سه ماه دیگر یعنی رسیدگی و تجدید نظر در آن موقت خواهد بود از همین رو تصمیمات مربوط به بلوکه شدن دارائی های حماس به حال خود باقی خواهد ماند.

این دادگاه که مقر آن در لوکزامبورگ بوده و دومین دادگاه عالی اتحادیه اروپا است، با صدور بیانیه ای اعلام کرد: « دادگاه بر اساس دلایل اجرائی تدابیر اتحادیه اروپا مبنی بر باقی ماندن حماس در فهرست سازمان های تروریستی را لغو می کند».

اتحادیه اروپا در سال 2003 حماس را به دلیل حمله به مواضع اسرائیل در جریان انتفاضه  سال 2000، در فهرست سازمان های تروریستی قرار داد.

انتهای/ف




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.