بازگشت به صفحه کامل
مدیرکل دفتر امور امنیتی و انتظامی استانداری یزد خبر داد

واردات کاشی چینی، 10 کارخانه یزد را به خاک سياه نشاند


مدیرکل دفتر امور امنیتی و انتظامی استانداری یزد گفت: متاسفانه 10 کارخانه کاشی در یزد تعطیل شده که علت اصلی آن ورود کاشی های چینی به بازار یزد است .

به گزارش میبد خبر، مدیرکل دفتر امور امنیتی و انتظامی استانداری یزد گفت: متاسفانه 10 کارخانه کاشی در یزد تعطیل شده که علت اصلی آن ورود کاشی های چینی به بازار یزد است .
به گزارش ایرنا ، احمد ترحمی بهابادی روز دوشنبه در جمع اعضای کمیسیون فرهنگی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان یزد افزود: هم اکنون افزون بر 20 میلیون متر مکعب کاشی مناسب و دارای برند یزدی در کارخانجات دپو شده و بازار فروش ندارند که علت اصلی آن همان بی توجهی به کاشی داخلی و استفاده از مشابه غیر مرغوب خارجی است.

وی ، به ورود برخی ملزومات پزشکی قاچاق به یزد خبر داد که متاسفانه با کیفیت پایین جان افراد را به مخاطره می اندازد و باید برای حل آن و پیشگیری از آن یک فکر اساسی کرد .

این مسوول بابیان اینکه مبارزه با قاچاق کالا و ارز به عزم جدی همگانی نیاز مبرم دارد ، خاطرنشان کرد: بهترین راه برای جلوگیری از وضعیت موجود در قاچاق کالاهای مختلف کار فرهنگی است .

وی اضافه کرد: تمامی نهادهای فرهنگی و تبلیغی و بخصوص رسانه ها باید در طول سال با تهیه و انعکاس اخبار و مطالب مناسب به مردم نشان دهند که استفاده از کالای قاچاق خارجی اثرات شدیدی بر اقتصاد ، تولید و اشتغال کشور دارد .

ترحمی گفت: هر کالای قاچاقی که وارد کشور شده و مورد استفاده مردم قرار گیرد مساوی با از دست دادن یک شغل توسط جوانان مستعد ایرانی است.

این مسوول اظهار کرد: ورود این گونه کالاهای قاچاق لطمات جبران ناپذیری را به جان مردم می زند و در این خصوص مهم هرگونه کوتاهی خیلی خطرناک است و باید برای حل ان فکر اساسی کرد .

ترحمی ادامه داد: یکی از سیاست های مهم دولت تدبیر و امید تدوین برنامه در مقابله با این معضل و انجام کارهای فرهنگی منسجم و دقیق با همکاری تمامی دستگاه های اجرایی و عموم مردم است .

وی اضافه کرد: باید این فرهنگ والا در قاطبه مردم نهادینه شود که خرید کالاهای داخلی به نفع اقتصاد کشور و موجب اشتغال بیشتر می شود .

این مسوول تصریح کرد: صاحبان صنایع باید با کیفیت بخشیدن به کالاهای تولیدی خود مردم را به خرید محصولات داخلی ترغیب کنند که تحقق این امر به یک کار عملی و جدی نیاز دارد .

ترحمی افزود: مقام معظم رهبری بارها در فرمایشات خود بر اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی و تکیه به داخل در ابعاد مختلف و بخصوص در بخش صنعت تاکید کرده اند که امیدواریم مورد توجه همگان و فعالان اقتصادی قرار گیرد .

وی در پایان از اعضای کمیسیون فرهنگی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارزش استان یزد خواست تا نظرات خود را برای اجرایی شدن به این دبیرخانه ستاد ارائه دهند .

در ادامه اعضا به ترتیب به بیان دیدگاه های خود هم پرداختند .

انتهای پیام/ع
انتهای پیام /* 




رای شما
میانگین (1 رای)
The average rating is 5.0 stars out of 5.