بازگشت به صفحه کامل
استاندار یزد:

هیچ موردی از کارخانجات کاشی و سرامیک در یزد تعطیل نشده است!


استاندار یزد در اظهار نظری عجیب تعطیلی کارخانجات کاشی و سرامیک در یزد را که این روزها در سرخط خبری رسانه ها قرار دارد؛ انکار کرده است.

به گزارش "میبدخبر"، به نقل از یزد رسا: دستاورد سازی در هفته دولت تقریبا به امری عادی بدل شده است. در همین راستا سیدمحمد میرمحمدی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، در اظهار نظری عجیب با انکار خبر تعطیلی کارخانجات کاشی و سرامیک در یزد گفت: «خوشبختانه هیچ موردی از کارخانجات کاشی و سرامیک در یزد تعطیل نشده است!»

این سخنان استاندار در حالی است که مدیر انجمن تولیدکنندگان کاشی و سرامیک چندی پیش از حجم بالای دپو در انبارها خبر داده و گفته بود: این وضعیت موجب شده تا کارخانجات شدیدا دچار مشکل شوند، به طوری که عملا برخی ظرفیت تولید را بسیار پایین برده‌اند و یا برخی کارخانه‌ها مانند ایرانا و تعدادی کارخانه تولیدی در یزد تعطیل شده‌اند.

شریف‌فرد، دبیر انجمن کاشی و سرامیک کشور نیز با اشاره به وضعیت تولید و مشکلات عدیده واحدهای صنفی کاشی استان از مرگ تدریجی صنعت کاشی و سرامیک در یزد خبر داده است.

همچنین بر اساس آمارهای موجود، در نتیجه وضعیت رکودی اقتصاد کشور میزان تولید کاشی و سرامیک کاهش 30 درصدی را تجربه کرده و 50 درصد ظرفیت تولید در کارخانه‌ها کاهش یافته است.

حتی مدیرکل دفتر امور امنیتی و انتظامی استانداری یزد در جلسه کمیسیون فرهنگی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان به تعطیلی ۱۰ کارخانه تولید کاشی در یزد اذعان داشته است.

وخامت اوضاع به حدی بوده است که چندی پیش انجمن کاشی و سرامیک کشور برای جلوگیری از کاهش شدید قیمت محصولات و افزایش ضرر و زیان از مدیران کارخانه های کاشی و سرامیک کشوردرخواست کرد که برای مدتی خط تولید خود را تعطیل و کارگران را روانه خانه کنند. این وضعیت مبهم و بحرانی کارخانجات کاشی و سرامیک باعث تعطیلی کارخانجات و بیکاری بسیاری از کارگران شد که اعتصابات کارگری بسیاری را در پی داشته است.

گفتنی است در استان یزد نزدیک به 60 واحد تولیدی کاشی و سرامیک وجود دارد که در زمان رونق بازار ظرفیت اشتغال‌زایی 16 هزار کارگر را داشته است. استان یزد با ظرفیت تولید بیش از 179 میلیون متر مربع انواع کاشی و سرامیک ، 45 درصد تولید کشور را به خود اختصاص داده و به عنوان قطب تولید کاشی و سرامیک کشور شناخته می‌شود.

با این اوصاف وضعیت بد و مشکلات صنعت کاشی و سرامیک بر هیچ کسی پوشیده نیست اما استاندار یزد سخنانی بر زبان می‌آورد که نشان می‌دهد بالاترین مقام اجرایی در استان اطلاع دقیقی از بزرگترین و مهمترین صنعت استان ندارد.

بهتر است مسئولین ارشد استان یکی از سفرهای مکرر خود به پایتخت را لغو کرده و بازدیدی از شهرک صنعتی داشته باشند تا در استفاده از کلمه هیچ دقت بیشتری کنند و یا یک بار سری به اداره کار بزنند تا از نردیک شاهد وضعیت تنها تعدادی از کارگران بیکار و مشکلاتی که با آن درگیر هستند باشند.

 استانداری که به راحتی منکر تعطیلی کارخانه‌های کاشی و سرامیک استان است باید گریه‌های کارگری که 15 سال در کارخانه‌های استان کار کرده است و اکنون بیکار شده است را از نزدیک ببیند.

مسئولینی که در هفته دولت در پی دستاورد سازی و آمارسازی برای توجیح کم‌کاری‌های دولت هستند حداقل دست به انکار بدیهیاتی نزنند که با اندک اطلاعی نقض شود.

انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.