بازگشت به صفحه کامل
استاندار یزد در نشست شورای آموزش و پرورش:

هیچ مجموعه آموزشی در استان نباید به دلیل بدهی مالی به دستگاههای خدمت رسان از فعالیت بازمانده و تعطیل شود/ حل مشکلات آموزش و پرورش اولویت نخست ادارات کل یزد


استاندار یزد در نشست شورای آموزش و پرورش تصریح داشت: حل مشکلات آموزش و پرورش اولویت نخست ادارات کل بوده و در این زمینه آموزش‌وپرورش باید بدون هیچ دغدغه به کیفیت آموزش و تربیت بپردازد.

به گزارش میبد خبر، محمود زمانی قمی استاندار یزد در نشست شورای آموزش و پرورش استان که در فرمانداری میبد برگزار شد ضمن درخواست از ادارات کل استان جهت رفع مشکلات آموزش و پرورش بیان داشت: تعامل همه دستگاهها با آموزش و پرورش سبب پیشبرد اهداف و رفع چالشهای این نهاد زیربنایی کشور می شود.

وی بابیان اینکه از قبل گزارش‌هایی را داشتم که هماهنگی بیشتر دستگاه‌ها با آموزش‌وپرورش را طلب می‌کرد اظهار داشت: از دستگاه‌های خدمت رسان گرفته تا مسائل و مواردی از قبیل واگذاری زمین، حل مشکلات و مسائلی که خیرین عزیز ما با آن روبرو هستند و واقعاً قرار نیست که خیرین گران‌قدر ما در استان یزد همه امکانشان را به میدان بیاورند و با آغوش باز کمک کنند و برای واگذاری زمین دچار مشکل باشند در این جلسه مطرح و تصمیماتی در این راستا اتخاذ شد.

استاندار تصریح داشت: ضمانت اجرای مصوبات شورای آموزش‌وپرورش قانون شکل‌گیری همین شوراست و مدیران همه دستگاه‌ها برای پیشبرد مسائل آموزش‌وپرورش همراه بودند.

زمانی قمی بابیان اینکه مدیرکل، معاونین و رؤسای مناطق و شهرستان‌های آموزش‌وپرورش نباید دغدغه‌هایی از قبیل ناهماهنگی با بخش‌های دیگر دولت و ادارات را داشته باشند افزود: ما باید این فرصت را به آموزش‌وپرورش بدهیم که آن‌ها بیشتر به کیفیت آموزش و تربیت بپردازند.

همکاری ادارات آب، گاز در پرداخت قبوض مدارس، مقاوم‌سازی مدارس، تعامل میراث فرهنگی با آموزش‌وپرورش، تعامل اوقاف با آموزش‌وپرورش، بررسی مشکلات مدارس در سال آینده درزمینهٔ های فضای فیزیکی، حذف کنکور، تأمین تجهیزات، بهره‌برداری از فضا و امکانات دانشگاه‌ها، بخشی از مباحث مطرح‌شده در این جلسه بود.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز قدردانی از همه مدیران، دبیران، شاغلین و بازنشستگان و همه‌کسانی که اعتلای ایران را رقم می‌زنند گفت: شما معلمان حق بزرگی بر گردن همه ما دارید و اگر تمکن و امکانات کشور و استان با کمترین امکانات بزرگ‌ترین مسئولیت را انجام می‌دهید و تربیت و رشد و اعتلای استان را بر عهده‌دارید عذرخواهی می‌کنم.

وی در ادامه  به تجلیل از مقام معلم در هفته بزرگداشت معلم و بهره‌گیری از نظرات اصحاب علم و دانش و آموزش‌وپرورش پرداخت و گفت: حتی عزیزانی که امروز به‌افتخار بازنشستگی نائل آمدند صاحبان اندیشه هستند که مسئولان اجرایی می‌توانند از آن‌ها مدد بگیرند.

زمانی قمی در پایان از طراحی سامانه ای جهت کیفیت بخشی به وضع آموزش و پرورش خبر داد و اظهار داشت: قرار شد برای مسیر کیفت بخشی به وضع آموزش‌وپرورش هم سامانه‌ای طراحی شود تا نظرات صاحبان اندیشه و فکر به‌خصوص اهالی فرهنگ و آموزش‌وپرورش در سراسر استان اخذ شود و برای بزرگداشت هفته معلم هم در سال آینده برنامه‌های دقیق‌تری پیش‌بینی شود.

انتهای پیام/اد

 




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.