بازگشت به صفحه کامل
رئیس شورای اسلامی شهر میبد:

هیات های عزاداری بهترین مرهم و پادزهر برای جلوگیری از گسترش آسیب های اجتماعی در جامعه است


رئیس شورای اسلامی شهر میبد در جلسه هفتگی اعضای کانون مداحان و شعرای آئینی شهرستانهای میبد و اردکان بیان داشت: هیات های مذهبی و مداحان اهل بیت بیش از گذشته در کاهش آسیب های اجتماعی نقش آفرینی کنند.

به گزارش میبد خبر، حجت الاسلام علیرضا آقائی رئیس شورای اسلامی شهر میبد در جلسه هفتگی اعضای کانون مداحان و شعرای آئینی میبد و اردکان با اشاره به رسالت سنگین مداحان، خاطرنشان کرد: مداحان و شعرای آیینی به‌عنوان یکی از عناصر تأثیر‌گذار جامعه، در تبلیغ و ترویج آموزه‌های دینی و مبارزه با جنگ نرم دشمنان، در خط مقدم جبهه فرهنگی کشور قرار دارند.

وی در ادامه به نقش هیات های عزاداری در کاهش آسیب های اجتماعی اشاره و گفت: برپایی هیات های عزاداری فقط اشک ریختن و گریه کردن بر مصیبت های سیدالشهدا(ع) نیست چون عزاداری و هیات رفتن بخشی از زندگی شیعیان است که بر تمام رفتارها و شئون زندگی تاثیرگذار است.

حجت الاسلام آقایی اظهار داشت: اگر به هیات می رویم، درس آزادگی و شجاعت را در کلاس حسین بن علی(ع) می آموزیم. اگر در کلاس عزای حسینی ماتم می گیریم، درس استقامت و راستگویی را نیز در زندگی تمرین می کنیم. اگر برای مصیبت های خاندان اهل بیت(ع) بر سر و سینه می زنیم، درس تقوا و گذشت را نیز مرور می کنیم ولی با این وجود چرا آسیب های اجتماعی همچنان در جامعه ما یکه تازی می کند و هر روز قربانی می گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر میبد با اشاره به افزایش آسیبهای اجتماعی مثل طلاق و اعتیاد تصریح داشت: هیات های عزاداری بهترین مرهم و پادزهر برای جلوگیری از گسترش آسیب های اجتماعی در جامعه است. هیات های مذهبی بیش از گذشته در کاهش آسیب های اجتماعی نقش آفرینی کنند.

وی ادامه داد: اگر مسئولان هر هیات مذهبی بتوانند یک اختلاف خانوادگی را به صلح و صفا تبدیل کنند، در آن صورت از وقوع ده ها هزار طلاق جلوگیری خواهد شد و در سایر آسیب های اجتماعی نیز این هیات ها بسیار تاثیرگذار خواهند بود.

حجت الاسلام آقایی تاکید داشت: نکته مهم این است که عزاداری های ما به عمق و روحی برسد که حقیقت قیام امام حسین(ع) و تحول و تغییری که قرار بوده در انسان و جامعه ایجاد کند، در این عزاداری ها به مردم منتقل شود.

رئیس شورای اسلامی شهر میبد در پایان ابراز داشت: برای رسیدن به فضای مطلوب جامعه باید ضمن توانمندسازی هیات های مذهبی، سواد رسانه ای و فرهنگی و مناسکی را در میان هیات ها افزایش داد و اگر باور کنیم هیات های مذهبی می تواند موثرترین تشکل برای رفع و کاهش آسیب های اجتماعی باشد، بهترین اقدامات را می توان در این زمینه انجام داد.

انتهای پیام/اد

 




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.