بازگشت به صفحه کامل
معاون وزیر امور خارجه کشور:

هنوز توافقی صورت نگرفته است/در مورد اتمام مذاکرات نمی توان دقیق پیش بینی کرد


معاون وزیر امور خارجه کشور با اشاره به مذاکرات با گروه 5+1 گفت: هنوز توافقی صورت نگرفته است و آن چه گفته می شود گمانه زنی های برخی رسانه ها در این خصوص مذاکرات است.

به گزارش میبد خبر، معاون وزیرامور خارجه کشور در گفتگوی خبری شب گذشته شبکه دو سیما به موضوع آخرین مذاکرات هسته ای ایران پرداخت.

 

سید عباس عراقچی ضمن بیان این مطلب که، هنوز به هیچ توافقی نرسیده‌ایم، اظهار داشت: برای خیلی از موضوعات راه حل پیدا شده، اما برای 2 یا 3 موضوع به راه حل نرسیده‌ایم.

 

معاون وزیر امور خارجه کشور با اشاره به مذاکرات با گروه 5+1 گفت: هنوز توافقی صورت نگرفته است و آن چه گفته می شود گمانه زنی های برخی رسانه ها در این خصوص مذاکرات است.

 

مذاکره کننده ارشد ایران تصریح کرد: توافق زمانی است که برای تمام جزئیات به راه حل برسیم، ما اکنون به دنبال این هستیم برای تمام موضوعات به راه‌ حل برسیم، آن را مکتوب کنیم تا به شکل قابل قبول برای همگان تبدیل شود.

 


وی دو هدف اصلی ایران در مذاکرات را  برنامه هسته‌ای صلح آمیز و رفع تحریم ها خواند و تاکید کرد: هدف ایران تأیید ماهیت صلح آمیز برنامه هسته‌ای است.


عراقچی ادامه داد: در این میان بحث غنی‌سازی، ذخایر مواد هسته‌ای، نحوه نظارت، تأسیسات فردو و رآکتور آب سنگین اراک موضوعاتی است که باید برای آنها راه‌حلی پیدا شود و در مقابل باید تحریم‌های اتحادیه اروپا و سازمان ملل رفع شود. در این بین شش قطعنامه وجود دارد که هرشش قطعنامه و تحریم‌های اروپا و آمریکا باید لغو شود.


این مقام مسئول، جریان مذاکرات را بسیار فشرده‌ توصیف کرد و گفت: مذاکرات به لحظات بسیار سختی رسیده و موضوعات به جزئیات خود نزدیک شده است.


عراقچی در رابطه با زمان پایان مذاکرات گفت: در مورد اتمام مذاکرات نمی توان دقیق پیش بینی کرد.

 


گفتنی است امروزجلسه اصلی وزاری خارجه 1+5 و ایران برگزار می شود، چون یکی از وزرا در جلسات روز گذشته تأخیر داشته است، جلسه امروز خیلی مهم است.

انتهای پیام/د
 




رای شما
میانگین (1 رای)
The average rating is 5.0 stars out of 5.