بازگشت به صفحه کامل
در پی قربانی شدن یک دانش آموز در حادثه موتورسواری صورت گرفت:

هم قسم شدن دانش آموزان یکی از آموزشگاه های میبد، در استفاده از کلاه ایمنی+ تصاویر


دانش آموزان آموزشگاه پسران مولوی میبد در پی حادثه تلخ از دست دادن یکی از همکلاسی‌های خود که سه ماه پیش با موتورسیکلت جان خود را از دست داد با برگزاری جشن کلاه ایمنی سوگند یادکردند: در صورت استفاده از موتورسیکلت از کلاه ایمنی استفاده کنند.

به گزارش میبد خبر، در این مراسم که با حضور مدیر آموزش‌وپرورش، پلیس راهور میبد و جمعی از مسئولین برگزار شد فرماندارمیبد به‌عنوان مسئول اجرایی شهرستان از این اقدام دانش آموزان مدرسه مولوی قدردانی کرد.

حسین فلاح با اشاره به تصمیم‌گیری‌های مسئولین در شورای ترافیک در کاهش آمار حوادث ترافیکی گفت: پرداختن به آمار جان‌باختگان حوادث ترافیکی هر بار مسئولین را دچار ناراحتی و نگرانی می‌کند که چرا باید نوجوانان و جوانان ما که ثمره سال‌ها عمر یک خانواده است با عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و عدم استفاده از کلاه ایمنی یک‌به‌یک پرپر می‌شوند و خانواده‌ها را عزادار می‌کنند.

فلاح بابیان اینکه ما به‌عنوان کشور درحال‌توسعه همواره شاهد تلفات جانی در جاده‌ها و سطح شهرداریم گفت: درگذشته این آمار در سطح کشور هرسال بالای 30 هزار نفر بود اما خوشبختانه باوجود تلاش‌های زیاد و افزایش وسایل نقلیه هنوز این آمار به 17 هزار نفر رسیده است که آمار تکان‌دهنده‌ای‌ است.

فرماندارمیبد با تأکید بر اینکه چرا باید نوجوانان و جوانان ما به خاطر کمترین بی‌دقتی قربانی تصادف شوند افزود: دانش آموزان که قشر بزرگی از جامعه ما هستند باید با استفاده از کلاه ایمنی در جامعه پیشگام و فرهنگ‌سازی کنند.

فلاح بابیان اینکه ضایعه از دست دادن یک دانش‌آموز و فردی از خانواده به دلیل حوادث ترافیکی تا مدت‌ها خانواده‌ها را در شرایط افسردگی و عزا و فشارهای روحی و روانی قرار می‌دهد گفت: برای ترویج فرهنگ ترافیک و استفاده از کلاه ایمنی در هنگام موتورسواری باید فرهنگ‌سازی را از مدارس شروع کرد و این حرکت امروز دانش آموزان مدرسه مولوی قابل‌ستایش است که خودجوش در این مسیر قدم گذاشته‌اند.

فرماندارمیبد در ادامه با دلجویی از پدر مرحوم محمد رشیدی گفت: خانواده مرحوم محمد رشیدی با اهداء اعضای فرزند خود به نیازمندان درس بزرگی به ما دادند و نشان دادند که حیات دیگران برای آن‌ها ارزش دارد.

وی در ادامه خطاب به پلیس راهور میبد گفت: بادانش آموزانی که هنگام استفاده از موتورسیکلت از کلاه ایمنی استفاده نمی‌کنند به‌شدت برخورد کند تا این فرهنگ در جامعه نهادینه شود.






رای شما
میانگین (3 آرا)
The average rating is 3.0 stars out of 5.