بازگشت به صفحه کامل
آیت الله اعرافی:

همچنان برخی به دنبال تطهیر چهره منحوس آمریکا و دشمنان هستند/ ایران اسلامی و جبهه مقاومت باید در جایگاه مطالبه گری از قدرتهای جهانی قرار گیرند


آیت الله اعرافی در خطبه های نماز جمعه این هفته تصریح داشت: هر تلاشی برای اینکه چهره منحوس دشمنان این ملت بزرگ را تطهیر کند کار غلط و خیانت به ملت است.

به گزارش میبد خبر، آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته میبد با اشاره به نقض برجام، بد عهدی و پیمان شکنی های آمریکا بیان داشت: امروز کسانی درصددند ذائقه نسل جوان را تعییر دهند و بینش آنها را نسبت به امریکا از منفی به مثبت شکل دهند که این امر یک خیانت است و هر تلاشی برای اینکه چهره منحوس دشمنان این ملت بزرگ را تطهیر کند کار غلط و اقدامی نارواست  و در این زمینه باید جوانان را آگاه و روشن ساخت.

وی با بیان اینکه روح ستمگری و تجاوز پیشگی آمریکا در طول سالهای تبدیل آنها به قدرت جهانی هنوز ادامه دار است، افزود: زمامداران آمریکا در طول سالها از تعرض و تجاوز به ملتها و حقئق آنها عقب ننشسته اند و در پرونده سیاه آمریکا بیش از 100 جنگ و تجاوز به ملتها ثبت شده است. 

امام جمعه میبد اظهار داشت: بی اعتباری آمریکا در پیمان ها و دروغگویی و عهد شکنی آنها، امریکا را بشکل مصداق ائمه کفر در آورده است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با تاکید بر این موضوع که جناح ها و جریانات حاکم بر آمریکا علاوه بر ظاهر متفاوت و ویترین های مختلفی که دارند از یک ذات و هویت منحوس شیطانی برخوردارند، گفت: هدف آمریکا در رابطه با ایران ‌و کشورهای اسلامی، عقب ماندگی و ابستگی آنها، نفی اسلام و ارزشهای اسلامی، براندازی و مکیدن خون ملت های مظلوم مسلمان است.

وی با اشاره به اینکه ایستادگی و شجاعت در برابر دشمنان بویژه آمریکا با وجود داشتن زحماتی باعث عقب نشینی آنها خواهد شد، ابراز داشت: در مقابل آمریکا راه ما راه ایستادگی، قاطعیت، شجاعت همراه با حکمت و سنجیده کاری باید باشد.

آیت الله اعرافی با بیان این مطلب که اروپا شریک راهبردی آمریکاست، اذعان داشت: اروپا از تواناییهای بالایی در عرصه های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی برخوردار نیست و تجربه گذشته نشان دهنده خیانت های برخی از قدرت های اروپایی است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی کاهش دهنده بسیاری از مشکلات کشور است، خاطرنشان ساخت: اقتصاد مقاومتی اقتصادی متکی به مردم و دانش بنیان بوده که شبکه های خارجی کشورهای مستقل را مورد توجه قرار داده و تولید و مصرف داخلی را اصل می داند و در این راستا به متغیراتی که دست بیگانه می باشد گره نخورده است.

وی انسجام و وحدت درونی وملی، کوتاه نیامدن از مولفه های قدرت، توجه به تجربه های گذشته و گرفتن تضمین لازم، برخورد مقتدرانه و مصمم، ضعف نشان ندادن در گفتگوها، داشتن روحیه مطالبه گری و نگاه به توانمندی های داخلی را از اصول مذاکرات و ادامه برخورد و تعامل ایران اسلامی با دنیا برشمرد و تصریح داشت: در گفتگو وتعامل با دنیا همه باید بدانند صنایع موشکی و توان دفاعی ما، حضورمان در منطقه و جایگاه ما در ملل عالم و دفاع ما از مظلومان غیر قابل مذاکره و گفتگوست و دولت های ما باید این موضوع را در گفتگو و موضع گیریهای خود نشان دهند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور آمادگی کشور برای غنی سازی بیشتر و توجه به زمانبندی در گفتگوها را از نکات مهم دیگر در مذاکرات بویژه با اروپا دانست.

آیت الله اعرافی در پایان با بیان اینکه دولت ما، ملت ما و جبهه مقاومت در جهان باید در جایگاه مطالبه گری از قدرت های بزرگ قرار گیرد، تاکید داشت: دشمن بداند ملت مقاوم و بزرگ ایران اسلامی همه سختی ها را تحمل کرده و به امید خدا گره را باز کرده و هرگز در برابر شما تسلیم نخواهد شد.

انتهای پیام/اد

 



رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.