بازگشت به صفحه کامل
به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه؛

همایش وحدت حوزه و دانشگاه در میبد برگزار شد+ تصاویر


همایش وحدت حوزه و دانشگاه با حضور جمعی از حوزویان و اساتید دانشگاهی و همچنین دانشجویان در سالن آمفی‌تئاتر دانشکده پرستاری بیمارستان امام جعفر صادق (ع) میبد برگزار شد.

به گزارش میبد خبر، همایش وحدت حوزه و دانشگاه با حضور جمعی از حوزویان و اساتید دانشگاهی و همچنین دانشجویان در سالن آمفی‌تئاتر دانشکده پرستاری بیمارستان امام جعفر صادق (ع) میبد برگزار شد.

حجت الاسلام مرتضی برزگر از اساتید حوزه علمیه میبد در این همایش بیان داشت: وحدت حوزه و دانشگاه یک ضرورت است که بزرگان دین به خوبی به آن اشاره کرده اند اما این وحدت به معنای حضور چند دانشجو در حوزه و یا حضور چند طلبه در دانشگاه نیست بلکه مبانی باید اصلاح شده و دیدگاه باید تصحیح شود.

وی افزود: اگر یک دانشجوی طالب علم در دانشگاه، نگاهش به این عالم نگاه توحیدی باشد و نگوید طبیعت بلکه بگوید خلقت، بسیاری از مشکلات حل می شود.

استاد حوزه علمیه میبد در ادامه گفت: وقتی دانشجوی رشته زمین شناسی، بداند این گسل که باعث زلزله می شود مخلوق پروردگار است، در این صورت اولین اقدام او ایجاد یک رابطه قوی و معنوی با خالق این گسل یعنی خدای یکتا خواهد بود تا بتواند بقیه رموز این گسل را نیز کشف کند.  اگر این طور شد دیگر نباید مرتب به بعضی دانشجوها بگویند حجابت را درست کن! چرا که او خود برای تقویت رابطه با پروردگار داوطلبانه دست به اطلاح ظاهر و باطن می زند تا رابطه اش با خالق تقویت گردد و در علم پیشرفت کند. پس باید یک نگاه ایمانی و توحیدی به علم داشته باشیم همانند اینکه در قدیم الایام چنین بود.
در ادامه این مراسم آیت الله مدرسی و دکتر سید جلیل میر محمدی به ایراد سخن پرداختند.
انتهای پیام/اد
 



رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.