بازگشت به صفحه کامل

همایش نقش فرآورده های غذایی سالم و ارگانیک در سلامت جامعه در میبد برگزار شد+ تصاویر


همایش نقش فرآورده های غذایی سالم و ارگانیک در سلامت جامعه با هدف ترویج و فرهنگ سازی مصرف غذای سالم و ارگانیک در شهرستان میبد برگزار شد.

به گزارش ميبد خبر، همایش نقش فرآورده های غذایی سالم و ارگانیک در سلامت جامعه با حضور مسئولین سپاه ناحیه شهرستان میبد ، جهاد کشاورزی این شهرستان ، حوزه مقاومت بسیج خواهران شهرستان میبد ، مدیریت شهرک صنعتی و دیگر مسئولین در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

هدف از این همایش معرفی پتانسیل های موجود شهرستان در زمینه تولید و عرضه محصولات سالم و ارگانیک، تضمین سلامت جامعه و ترویج و فرهنگ سازی مصرف غذای سالم و ارگانیک مطابق با معیارهای تندرستی و سلامت بود.

حجت الاسلام حسین فلاح زاده از فعالین طب سنتی و اسلامی در این زمینه بیان داشت: متاسفانه در حال حاضر ما بیشتر به به جای اینکه به سمت غذاهای سالم برویم به سمت غذاهای لذیذ رفته ایم ، لازم است خود را ملزم به استفاده از غذای سالم کنیم.

وی افزود: مفهوم طعام غیر از آن چیزی است که در ذهن ما وجود دارد، طعام هر چیزی است که از بیرون بدن به بدن وارد شود و در صحت و مرض انسان تاثیر گذار باشد نامیده می شود.

فلاح زاده ادامه داد: فقط چیزهایی که از طریق دهان می خوریم غذا محسوب نمی شود بلکه آنچه را هم که ما می بینیم خوراک محسوب می شود مانند نگاهی که به خربزه می کنیم و باعث خارش چشم و عطسه می شود یا نگاهی که به هلو می کنیم و باعث ریزش اشک از چشم می شود. در این زمینه فکر و پنداری که باعث خوب یا بد شدن حالمان می شود نیز غذا محسوب می شود.

وی در ادامه به بررسی اهمیت تغذیه در اسلام و تاثیرات مواد غذایی گوناگون بر بدن انسان پرداخت.

انتهای پیام/اد




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.