بازگشت به صفحه کامل

همایش آموزشی خادمین مساجد و بقاع متبرکه در میبد


به همت اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان میبداولین همایش آموزشی خادمین مساجد و بقاع متبرکه همزمان با حلول ماه مبارک رمضان و با حضور جمع کثیری از خادمین مساجد،در شبستان امامزاده خدیجه خاتون (ع) میبد برگزار شد.

به گزارش "میبدخبر"، حجت الاسلام کرمی در این همایش به بیان جایگاه والای خادم مسجد وراهکارهای جذب جوانان به مسجد پرداخت و گفت:همکاری با هیئت امنای مسجد،نظافت وتمیزی مساجد وحسن برخورد با نمازگزاران به ویژه جوانان سبب جذب آنان ورونق گرفتن مساجد می شود.

وی در ادامه، از خادمین مساجد،خواستار پیگیری سند مالکیت مسجد از اداره ثبت اسناد و همچنین جمع آوری قرآن ومفاتیحی که فرسوده وغیر قابل استفاده در مساجد می باشد شد.

در ادامه حیدری کارشناس شبکه بهداشت میبد، نکاتی را پیرامون بهداشت مساجد وافطاری روزه داران یاد آوری نمود.

حیدری با تاکید بر اهمیت بهداشت مساجد درهرزمانی خاطر نشان کرد: بهداشت مساجد در این ایام به خاطر رونق مساجد از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

این کارشناس بهداشت در ادامه عمده ترین ومهمترین نکته در باره بهداشت مساجد را در این ماه مهمانی خدا؛موضوع افطاری روزه داران وسلامت غذایی دانست واظهار نمود:غذا بعد از هوا جزء نیازهای اولیه بشر می باشد که اگر نباشد حیاتی هم وجود نخواهد داشت واین اهمیت بسیار زیاد غذا در سالم بودن آن نهفته است و از شروط اصلی غذا می باشد.

حیدری در ادامه، رعایت بهداشت فردی،بهداشت ابزار ووسایل کار،تمیز بودن محیط نگه داری غذا واستفاده از ظروف غذا را جز نکات مهم افطاری دادن مهمانان خدا دانست وافزود: نظافت مسجد ورعایت نکات ایمنی به هنگام طبخ غذا نباید خیلی سهل گرفته شود که در غیر این صورت عواقب جبران ناپذیری در پی خواهد داشت




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.