بازگشت به صفحه کامل

هفته‌ای 5 تا 10 تن گوشت گرم به یزد وارد می‌شود


معاون امور بازرگانی سازمان صمت استان یزد گفت: گوشت گرم و منجمد توسط وزارت جهاد کشاورزی وارد می‌شود و تهران میزان سهمیه استان یزد که تقریبا بین 5 تا 10 تن گوشت گرم برای هر هفته است را از این واردات مشخص می‌کند.

به گزارش میبدخبر، علی افشارپور در خصوص نحوه و میزان توزیع گوشت وارداتی در استان گفت: گوشت گرم و منجمد توسط وزارت جهاد کشاورزی وارد می‌شود و تهران میزان سهمیه استان یزد که تقریبا بین 5 تا 10 تن گوشت گرم برای هر هفته است را از این واردات مشخص می‌کند، در استان‌ها توسط شرکت پشتیبانی امور دام وهماهنگی سازمان صنعت معدن تجارت برای ورود این سهمیه، مباشر مشخص و مباشر این محموله را وارد استان می‌کند.

نحوه تعیین سهمیه نقاط مختلف استان از گوشت گرم وارداتی

وی افزود: کمیته توزیع در استان که متشکل از سازمان صنعت معدن تجارت، استانداری، شرکت پشتیبانی امور دام و دستگاه‌های نظارتی است با توجه به سهمیه استان، سهمیه شهرستان‌ها براساس تقسیم جمعیتی مشخص می‌شود و عاملی برای هر شهرستان مشخص می‌شود و محموله را دریافت می‌کند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت معدن تجارت استان یزد ادامه داد: برای مرکز استان نیز کمیته توزیع با توجه به وسعت جغرافیایی، محرومیت منطقه، جمعیت منطقه و ... هر هفته یک روز با توجه به زمان ورود محموله گوشت و میزان کم آن تعداد محدودی فروشگاه در نقاط مختلف شهر را در نظر می‌گیرد و با حضور بازرس و ناظر برای هر فروشگاه گوشت گرم گوسفندی با قیمت 38 هزار و 500 تومان توزیع می‌شود.

افشارپور با بیان اینکه تقریبا در یک ماه گذشته میزان گوشت گرم وارداتی به استان کم شده است، تصریح کرد: شرکت پشتیبانی امور دام در حال پیگیری است تا میزان سهمیه گوشت وارداتی به استان بیشتر شود، هفته گذشته گوشت منجمد گوسفندی در یزد توزیع شد و هفته پیش از آن نیز سهمیه گوشت گرم وارداتی به دلیل میزان کم آن به شهرستان‌های استان اختصاص یافت.

مشکل ورود دام به استان کم شده است

وی در خصوص توزیع گوشت منجمد نیز گفت: گوشت منجمد وارداتی نیز به همان روش تقسیم جمعیتی، عامل‌ها مشخص و توزیع می‌شوند که در چند ماه گذشته تقریبا 700 تن از این گوشت در استان توزیع شده است.

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت معدن تجارت استان تصریح کرد: مجموعه تنظیم بازار استان در صدد است تا با پیگیری‌ شرکت پشتیبانی امور دام سهمیه استان از گوشت‌های وارداتی را بیشتر کند و سهمیه خاص نیز به استان اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه گوشت‌های وارداتی در فروشگاه‌های بزرگ، زنجیره‌ای و شرکت‌های تعاونی توزیع می‌شود، افزود: با جلسه‌ای که در استانداری تشکیل شد مشکل ورود دام زنده به استان از استان‌های دیگر کم شده است و مصوباتی مبنی بر ورود دام زنده به استان پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/

یزدرسا




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.