بازگشت به صفحه کامل
فرماندار میبد:

هزینه 450 میلیون تومانی برای احیاء خانه تاریخی آیت‌الله حائری/ میبد، شهر آسیاب های آبی است


حسین فلاح در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر گفت: خانه تاریخی مرحوم آیت‌الله حائری، مؤسس حوزه علمیه قم، فرصتی بزرگ را در معرفی شهرستان میبد برای ما فراهم می‌کند.

به گزارش میبد خبر، فرماندارمیبد در جلسه هماهنگی ستاد خدمات سفر این شهرستان تکریم و پذیرایی از مسافران را یکی از راه‌های جذب توریست در شهر خواند و با تأکید بر همدلی و همکاری همه مسئولین در نظافت و پاکیزگی شهر گفت: در سال گذشته تلاش‌های خوبی از سوی دستگاه‌های اداری در زمینه‌های نظافت و پاکیزگی، فضای سبز و گل‌کاری، روشنایی و ساماندهی بافت‌های تاریخی صورت گرفت اما امسال برای جذب هرچه بیشتر مسافران نوروزی و گردشگران باید به ورودی‌های شهرستان توجه ویژه‌ای‌ شود.

حسین فلاح راه‌اندازی 3 موزه، مبلمان شهری، روشنایی و احیاء و مرمت تعدادی از آسیاب‌های آبی را بخشی از فعالیت‌های انجام‌شده در سال 93 عنوان کرد و گفت: شهرستان میبد ظرفیت‌های بسیار زیادی در حوزه میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری دارد که آسیاب‌های آبی یکی از این ظرفیت‌هاست و درواقع می‌توان شهرستان میبد را شهر آسیاب‌های آبی نامید.

وی با اشاره به احیاء و مرمت خانه آیت‌الله شیخ عبدالکریم حائری هم گفت: با احیاء و مرمت خانه مرحوم آیت‌الله حائری مؤسس حوزه علمیه قم به‌عنوان قلب تپنده انقلاب، اسلام و جهان تشیع فرصتی بزرگ را در معرفی شهرستان میبد برای ما فراهم می‌کند.

فلاح بابیان اینکه تابه‌حال 300 میلیون تومان از محل اعتبارات میراثی و شهرستان برای احیاء این خانه هزینه شده است و برای تکمیل آن 150 میلیون تومان دیگر نیاز است گفت: این خانه با 90 درصد پیشرفت فیزیکی در مرحله بهره‌برداری قرار دارد.

وی گفت: خانه گلشن یکی دیگر از بناهای تاریخی است که از سوی فرمانداری در حال احیا است و ظرفیت خوبی برای تکریم از دولتمردان از سراسر کشور است تا با تکریم مسئولین در این مکان نگاه خوب مسئولین را نسبت به شهرستان میبد تقویت کنیم.

فرماندارمیبد در ادامه با اشاره به ساماندهی بلوار مدرس و پل خورشید و نصب تابلوهای مناسب در این مسیر و ورودی اردکان گفت: برای اجرای روشنایی ورودی میبد به یزد تا پل خورشید و جدول‌گذاری، روشنایی و آسفالت پارک غدیر که یکی از محورهای توسعه گردشگری میبد محسوب می‌شود بیش از 8 میلیارد تومان هزینه می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه از همین امروز باید برای جذب توریست و گردشگر در ایام نوروز امسال برنامه‌ریزی کنیم گفت: امسال باید همه آسیب‌هایی که در سال گذشته داشتیم رفع شود.




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.