بازگشت به صفحه کامل
استاندار یزد:

نگرانی های مردم یزد برای مخاطرات هسته ای به حق است/ قول«صالحی» برای رعایت جنبه های محیط زیستی فعالیت هسته ای در یزد


استاندار یزد گفت: وجود معدن اورانیوم و کارخانه فراوری هسته ای نگرانی به حقی را برای مردم یزد ایجاد کرده و ما پیگیر این موضوع بوده و مسئولیت داریم.

محمد علی طالبی در گفتگو با خبرنگار میبدخبر، در خصوص مخاطرات دفن ضایعات هسته ای در یزد بیان داشت: بحث محیط زیست و حفظ سلامت مردم برای ما بسیار مهم است و این موضوع را پیگیری می کنیم.

وی افزود: در سفر اخیر دکتر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی به یزد بخشی از این مطالبات مورد بحث قرار گرفت و در همان جلسه بر رعایت مصالح زیست محیطی که برای استان یزد است تاکید و ایشان نیز قول قاطعانه دادند که تمام جنبه های زیست محیطی موضوع فراوری اولیه اورانیوم که در استان یزد انجام می شود را رعایت کنند.

طالبی با بیان اینکه نگرانی های مردم یزد برای مخاطرات هسته ای به حق است، اظهار داشت: نکته ای که مردم عزیز استان باید بدانند این استه که بحث فراوری هسته ای در داخل استان با خارج از استان متفاوت بوده و بخش کم خطر آن در استان یزد صورت می گیرد. 

وی ادامه داد: بنده در بازدیدی که از مرکز تولید تولید کیکی زرد داشتم مشاهده کردم که افراد با تجهیزات ایمنی معمولی مشغول به کار بوده و اذعان داشتند تصوری که از این مواد دارای تششعات مضر است، اینگونه نیست.

استاندار یزد در پایان تصریح داشت: به هر حال وجود معدن اورانیوم و کارخانه فراوری هسته ای نگرانی به حقی را برای مردم یزد ایجاد کرده و ما پیگیر این موضوع بوده و مسئولیت داریم که از سازمان انرژی اتمی مطالبه کنیم و در دیداری که با دکتر صالحی و مسئولین سازمان انرژی اتمی داشتیم این اطمینان داده شد که موارد مذکور مد نظر سازمان انرژی اتمی است.

انتهای پیام/اد




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.