بازگشت به صفحه کامل

نکاتی پیرامون اظهارات مهم سیدعلی خمینی


دشمنان ما نشسته‌اند که بین بیت امام و نظام اسلامی فاصله بیندازند. چه کسی نفع می‌برد که خانواده امام را از رهبری معظم انقلاب جدا کند؟ منافقین نفع می‌برند!

به گزارش "میبد خبر"؛ به نقل از یزد رسا، حجت الاسلام سید علی خمینی روز گذشته در مصلی قائم‌شهر سخنان بی‌سابقه‌ای را پیرامون برادرش حسن خمنی بیان کرد، که از اهمیت قابل توجهی برخوردار است. وی می‌گوید: «اگر کسی مرا احترام می‌کند به خاطر امام است... من تا به حال در منبری از حاج حسن آقای خمینی اسم نبرده بودم. ما خبر داریم کسانی در خارج کشور و دنباله‌های داخلی برنامه‌ریزی کرده بودند و یکسری غرض ورزی‌ها وجود داشت که ایشان را از رهبری و نظام جدا کنند.»
او در ادامه می‌افزاید: «دشمنان ما نشسته‌اند که بین بیت امام و نظام اسلامی فاصله بیندازند. انسان تعجب می‌کند که هرگاه حاج حسن آقای عزیز با رهبری جلسه دارند و بعد آن بیست-سی نفر می‌فهمند، عده‌ای از داخل به خارج گرا می‌دهند و ناگهان چیزی گفته می‌شود که فاصله بیفتد... چه کسی نفع می‌برد که خانواده امام را از رهبری معظم انقلاب جدا کند؟ منافقین نفع می‌برند! نفع جدا کردن بیت امام از رهبری برای آمریکا، صهیونیست‌ها و منافقین است.»
در این رابطه گفتنی است:
1-این سخنان سید علی خمینی، در واقع در راستای دغدغه‌های دلسوزان انقلاب در قبال عملکرد جناب حسن خمینی و بیت حضرت امام است. به طوری که دوستداران واقعی حضرت امام، قبل از این و در موارد متعدد انتفادهایی نسبت به این مسئله ابراز داشته و از سوءاستفاده‌ها از منتسبان به امام ابراز نگرانی کرده بودند. مع الاسف نوع عملکرد جناب حسن خمینی و افتادن در دام افراطیون داخلی که سعی می‌کنند از نام خمینی و انتساب وابستگان به بیت امام در راستای اغراص سیاسی‌شان بهره برداری کنند؛ موجب فاصله گرفتن وی با نیروهای ارزشی و انقلابی جامعه شده است. در حالی که از حسن خمینی که با توجه به یدک کشیدن نام مقدس «خمینی» و همچنین مسئولیت حقوقی که بر عهده دارد، انتظار می رود پاسدار آرمان های حضرت امام باشد، اما وی تا کنون اینگونه عمل نکرده است.
2- به گفته‌ی جناب سید علی خمینی، -که به درستی می‌گوید- نفع جدا کردن بیت امام از نظام و رهبری برای آمریکا، صهوینست‌ها و منافقین است؛ عده ای در داخل کشور که با آمریکا و صهیونیست‌ها قرابت منافع دارند، سعی می‌کنند حسن خمینی را از انقلاب و نظام دور کنند. در واقع کسانی که در داخل برای نوه‌ی امام دام پهن کرده‌اند، همان‌هایی هستند که آمریکا و صهیونیست‌ها حتی در مواردی از اعلام رسمی اینکه این افراد سرمایه‌های آن‌ها در ایران هستند ابایی نداشته‌اند.
3-راه‌حل برون رفت از این مسئله، خود جناب حسن خمینی است.  در واقع مهم‌تر از تلاش‌های منافقین خارجی و داخلی -که به گفته سید علی خمینی به دنبال سوءاستفاده از حسن خمینی و بیت امام هستند-؛ نوع عملکرد و اقدامات جناب حسن خمینی و مواضع و رویکرد وی است که می‌تواند آن‌ها را در نیل به اغراض‌شان ناکام بگذارد و مانع این شود که نوه حضرت امام بیش از این، از جامعه انقلابی کشور فاصله بگیرد. اگر حسن خمینی گفتمان اصیل حضرت امام را پیشه خود کند و در بیان مواضع هم‌راستا با آرمان‌های امام، ملاحظه‌ای نداشته باشد، بدون شک جریان‌های سوءاستفاده‌گر را ناکام خواهد گذاشت و دیگر بستری برای فاصله انداختن بین او و نظام اسلامی وجود نخواهد داشت.

 




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.