بازگشت به صفحه کامل

نمایندگی خانه مطبوعات در میبد راه اندازی می شود


مدیر خانه مطبوعات استان یزد گفت: در سال جاری نمایندگی خانه مطبوعات در چهار شهرستان تفت، اردکان، میبد و بافق راه اندازی شود و در سال‌های آتی نیز مابقی شهرستان‌ها این اقدام صورت گیرد.

به گزارش میبد خبر، فرزاد فیضی، مدیر خانه مطبوعات استان یزد در پاسخ به برنامه‌ریزی برای شناسایی خبرنگاران فعال استان اظهار کرد: مهمترین اقدامات در این زمینه ارزیابی و طبقه بندی رسانه‌های استان بود که افراد فعال در رسانه‌ها در این طبقه بندی و ارزیابی مشخص شدند.
 
وی ادامه داد: مبنای این طرح به این شکل است که اصحاب رسانه در ۴ گروه طبقه بندی شده و بر اساس موارد تعیین شده گروه A اولین گروه و به عنوان رسانه‌های فعال و برخط بدین معنا که بتوانند پوشش دهنده اخبار باشند، در نظر گرفته شد .
 
فیضی افزود: در حال حاضر در این طرح ۳۹ نفر شامل خبرگزاری ‌های فعال، پایگاه‌های خبری فعال، هفته نامه‌ها، روزنامه‌های محلی و سرپرستی نشریات کشوری در استان و ۴ نفر از عکاسان فعال در استان است.
 
اجرای طرح «ارزیابی و طبقه بندی رسانه‌ها» در یزد
 
مدیرخانه مطبوعات استان یزد گفت: گروه‌های بعدی به ترتیب انتشار و نظم انتشار شامل دو هفته نامه‌ها، ماهنامه و فصل نامه در گروه‌های بعدی قرار دارند.
 
وی با اشاره به حمایت از رسانه‌های فعال در شهرستان‌های استان نیز بیان کرد: در گروه A رسانه‌های متعدد شهرستانی حضور دارند که دفتر مرکزی آنها در شهرستان‌ها واقع است از جمله تفت و میبد با توجه به وضعیت رسانه‌ای مطلوب در این گروه قرار دارند.
 
فیضی با اشاره به اینکه از اردکان با توجه به تعدد فعالیت پایگاه‌های خبری در این گروه قرار نگرفته‌اند گفت: از آنجایی که اکثر پایگاه‌های خبری این شهرستان مجوز رسمی از معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد را دارا نیستند، در بین رسانه‌های فعال قرار نگرفتند.
 
وی با اشاره به اینکه این طرح فرصتی برای احیای اختیارات مدیرمسئول است بیان کرد: در این طرح گروه A به نشست‌های خبری دعوت می‌شوند و کارت ویژه در اختیار مدیرمسئول یا سرپرست قرار گرفته است که طبق تشخیص آنان، خبرنگار و با کارت مجوز حضور در نشست‌های خبری را دارد.
 
فیضی ادامه داد: مرحله اول ارزیابی رسانه‌ها اعمال شده و بازه زمانی این طرح سه ماه خواهد بود که مرحله اول این طرح پایان شهریورماه به اتمام می‌رسد و امیدواریم در ارزیابی مجدد رسانه‌های بیشتری در این گروه قرار گیرند.
 
نمایندگی خانه مطبوعات در ۴ شهرستان راه اندازی می‌شود
 
وی با اشاره به حمایت از خبرنگاران شهرستانی نیز گفت: در خصوص شهرستان‌ها و طبق مصوبه هیات مدیره قرار است در سال جاری نمایندگی خانه مطبوعات در چهار شهرستان تفت، اردکان، میبد و بافق راه اندازی شود و در سال‌های آتی نیز مابقی شهرستان‌ها این اقدام صورت گیرد.
 
مدیرخانه مطبوعات استان یزد بیان کرد: البته این اقدام در شهرستانی اولویت خواهد داشت که ۲۰ خبرنگار آن شهرستان به عضویت خانه مطبوعات درآمده باشند و هر کدام از شهرستان‌ها که این شرط را دارا باشد در اولویت ایجاد نمایندگی خواهد بود.
 
فیضی در پاسخ به اقدامات خانه مطبوعات در خصوص رفع مشکل خبرنگاران استان گفت: خانه مطبوعات با کمک سایر نهادها که می‌توانند در این زمینه همکاری داشته باشند در مواردی ورود می‌کند و نیازمند این است که ثبات و پایداری نسبی در فضای خانه مطبوعات ایجاد شود که در دو سال اخیر انجام شده و حتی مواردی داشتیم که ارائه گزارش شد و مشکلات آنها حضوری با مدیرمسئول مذاکره و در محیطی دوستانه و صمیمی مسائل حل و فصل شد.
 
وی ادامه داد: این اتفاق افتاد و به نتیجه رسیدیم و هنوز هم مواردی وجود دارد که خبرنگاران را با چالش مواجه می‌کند نکته‌ای است که در کل کشور وجود دارد و بخشی مربوط می‌شود به قوانین، فضای رسانه‌ای استان و مباحث مالی رسانه‌ها و اینکه مباحث مالی یک مبحث سیستماتیک نیست، شاید برای همه اجزای سایت، نشریه و… فعالیت کنیم ولی اینکه خواسته باشیم سیستم مالی را برای رسانه تشکیل دهیم تاکنون کمتر رسانه‌ای این اقدام را انجام داده و باید فرا گیر شود.
 
فیضی افزود: خانه مطبوعات برگزاری دوره‌های مالی را در دستور کار دارد که این نکات را به صورت عمومی و عامه پسند و عامه فهم آموزش دهد و کمکی به این موضوع داشته باشیم البته این معضلی است که اقتصاد رسانه‌های استان اقتصاد ضعیفی است .
 
برنامه های گرامیداشت روز خبرنگار
 
وی با اشاره به گرامیداشت روز خبرنگار از اجرای برنامه‌هایی در این زمینه خبر داد و گفت: هفته خبرنگار در استان یزد با اجرای مسابقات فرهنگی و ورزشی رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها آغاز شد که با همکاری شورای هماهنگی روابط عمومی‌ها، انجمن صنفی خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری و خانه مطبوعات به مدت سه روز در حال اجراست.
 
فیضی برگزاری نشست‌های خبری طبق درخواست سازمان‌ها و نهادها، بافت گردی با حضور شهردار و اعضای شورای شهریزد، جشن بزرگ روزخبرنگار را از دیگر برنامه‌ها اعلام کرد و گفت: البته استاندار یزد نیز در لطفی که به دوستان رسانه‌ای ابراز کرده‌اند هدیه‌ای در نظر گرفته‌اند که در اسرع وقت اهدا خواهد شد.
 
توسعه چشمگیر خانه مطبوعات در گرو مشارکت رسانه‌ها
 
مدیرخانه مطبوعات استان یزد تعداد اعضای خانه مطبوعات استان را ۱۲۸ نفر اصلی و ۹ نفر افتخاری اعلام کرد و گفت: از تمامی اهالی رسانه که شرایط عضویت را دارند دعوت می‌شود تا روز خبرنگار مدارک را در سامانه بارگذاری و سعی خواهیم کرد در عضویت این افراد تسریع شود.
 
وی ادامه داد: خانه مطبوعات، خانه‌ اصحاب رسانه و با مشارکت و همراهی اعضای خود زنده است و توسعه چشمگیر این نهاد در گرو مشارکت و همراهی اعضای آن خواهد بود.
 
فیضی ضمن تشکر از اعضای هیات مدیره بیان کرد: امیدواریم در سال جاری برنامه ریزی‌هایی که در ابتدای سال توسط هیات مدیره به تصویب رسیده به سرانجام برسانیم و موفق به کسب رضایت نسبی اهالی رسانه باشیم.
 
انتهای پیام/
ایکنا



رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.