بازگشت به صفحه کامل
آيت الله اعرافی در جمع فعالين میبدی:

نماینده مستقل در مجلس می‌خواهیم


آيت الله اعرافی با تاکید مجدد بر موضوع حوزه های انتخابیه تصریح داشت: اولویت مهم و مورد مطالبه ما، داشتن نماینده مستقل برای حوزه انتخابیه میبد می باشد.

به گزارش میبد خبر، آيت الله اعرافي روز گذشته در جمع فعالين حوزه هاي مختلف شهرستان كه در مصلي آيت الله اعرافي برگزار شد با اشاره به اينكه جامعه اي رو به سعادت خواهد رفت كه مسائل فرهنگي، اخلاقي و اجتماعي آن در صدر قرار بگيرد، بیان داشت: به رغم همه پيشرفت هايي كه داشته ايم داراي آسيب هاي اجتماعي هستيم كه اگر به فكر آن نباشيم هرچه قدر هم فناوري و صنعت داشته باشيم بي ارزش است.

امام جمعه ميبد با تاكيد بر اين نكته كه خانه هاي ما بايد امن، سالم و جاي تربيت فرزندان رشيد و باشد تصريح كرد: دستگاه ها مسائل فرهنگي، اخلاقي و ديني را در سرلوحه كار خود قرار دهند.

وي بيان كرد:‌ در شوراي فرهنگ عمومي شهرستان مقرر شد كارگروه آسيب هاي اجتماعي تشكيل شود تا كار جديدي تري در اين زمينه صورت بگيرد.

مدير حوزه هاي علميه با بيان اينكه رشد طلاق در سال هاي ۹۵ و ۹۶ در شهرستان با كارهايي كه توسط دادگستري و فعالين اين عرصه صورت گرفته است متوقف شده است خاطرنشان ساخت: ۱۰ تا ۱۵ آسيب اجتماعي داريم. توهين، و پرخاشگري اولين جرم جامعه ما است. مسائل ديني، مذهبي و انقلابي مايه سعادت جامعه است.

امام جمعه میبد با اشاره ای به مسائل اقتصادی نیز گفت: برای رشد اقتصادی نیز مردم باید در صحنه باشند که خوشبختانه در همه شاخه های فرهنگی، مذهبی، ورزشی و غیره در میبد مردم پای کار بوده اند و در این زمینه ما حق داریم از دولت طلبکار باشیم.

آيت الله اعرافي در خصوص صنعت نيز گرفت‌: صنعت بايد با نگاه محيط زيستي، اشتغال، خود اتكايي و فناوري هاي پيشرفته توسعه پيدا كند و دولت با تسهيلات و امكانات به فرياد بخش صنعت برسد.

مدیر حوزه های علمیه کشور افزود: در محور شهرهای ندوشن، بفروئیه و روستاهای مرتبط نیز باید به نحوی کار شود که همه به صورت عادلانه از امکانات برخوردار شوند، هر چند امکانات و کارهای خوبی نیز به آن سمت رفته است ولی باز هم انتقاد از برخی کم کاری ها را می پذیریم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این موضوع که جوانان ما امروز به ورزش و نشاط نیاز دارند، ابراز کرد: در کنار کار علمی، جوانان ما به ورزش و نشاط و شادی نیاز دارند اما همه اینها باید با حفظ حدود شرعی صورت گیرد.

وي با بيان اينكه در حوزه بانوان مطالب بانوان شهرستان به حق است افزود: در محور فعالیت برای حوزه بانوان نیز باید کارهای بیشتری صورت بگیرد اما این نگاه را نیز باید تقویت کنیم که اهمیت کار زنان خانه و ساختن بنیان قوی برای خانواده از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

آيت الله اعرافي بحث حوزه‌های انتخاباتی را یک موضوع مهم در استان برشمرد و گفت: نظر قاطع ما این است که باید در حوزه‌های انتخاباتی استان یک عدالت جامع، کامل و یکسان رعایت شود تا حق هیچ شهرستانی در این خصوص ضایع نشود.

وی تصریح داشت: اولویت مهم و مورد مطالبه ما، داشتن نماینده مستقل برای حوزه انتخابیه میبد می باشد.

امام جمعه میبد در پايان از دستگاه هاي دولتي خواست غير از كارهاي عادي و متعارف اداري، نگاه فرهنگي، اجتماعي و اقدامات خود را تقويت كنند و كارها را فراتر از وظايف رومزه انجام دهند.

لازم به ذكر است در اين جلسه نمايندگاني از سازمان هاي مردم نهاد،‌ بسيج، احزاب سياسي، صنعت و فرهنگي ديدگاه و نقطه نظرات خود را ارائه کردند.

انتهای پیام/اد




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.