بازگشت به صفحه کامل
امام‌جمعه موقت میبد:

نقش ولایت فقیه در مبارزه با استکبار بی بدیل است


امام‌جمعه موقت میبد گفت: ملت بزرگ ایران با اطاعت از ولی امر مسلمین، چهل سال امریکا را تحقیر کرده است و تا تحقیر نهایی و بر سر جا نشاندن امریکا او را تحقیر خواهد کرد.

به گزارش میبدخبر، امام‌جمعه موقت میبد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به پافشاری دوباره آمریکایی‌ها با ایران گفت: امروز آمریکایی‌ها به دنبال مذاکره نیستند و مردم بصیر ما این را به‌خوبی می‌دانند.

حجت‌الاسلام محمود کارگر افزود: اگر آمریکایی‌ها اهل مذاکره بودند، تعهداتشان را در برجام زیر پا نمی‌گذاشتند و آنها حتی به عهدها و پیمان‌های خود در دیگر کشورها هم اعتقادی ندارند.

خطیب جمعه میبد تصریح کرد: آنها اگر صحبت از مذاکره می‌کنند می‌خواهند حقوق این ملت که موشک و سلاح‌های پیشرفته و ابزار دفاعی است را از ملت بگیرند.

وی بابیان اینکه امریکای امروز با امریکای سال ۳۲، سال ۴۳، دوران ستم‌شاهی، سال ۵۶ و ۵۸ و امریکای ۸ سال دفاع مقدس که جانب دشمن را گرفت فرقی نکرده است، اظهار داشت: آمریکایی‌ها همان شرارت، گرگ‌صفتی، تلاش برای دیکتاتوری و سلطه‌طلبی بی‌حدند که امروز هم در خوی آنها وقاحت و وحشی‌گری موج می‌زند.

امام‌جمعه موقت میبد گفت: در طول این سال‌ها دشمنی امریکا با ملت ایران، جز شکست را نمی‌توان دید چراکه آمریکایی که روزی همه‌کاره این کشور بود نمی‌تواند در مقابل ایران اسلامی قلدری و زورگویی کند.

حجت‌الاسلام کارگر تصریح کرد: ایران اسلامی امروز تنها کشور روی کره زمین است که تحت لوای ولی امر مسلمین خود تصمیم می‌گیرد و با ارتش و سپاه و نیروهای اطلاعاتی و امنیتی به قدرت بزرگ تبدیل‌شده است.

خطیب جمعه میبد افزود: اما امریکا رو به افول است و در طول این ۴۰ سال در همه نقشه‌ها و توطئه‌هایش در مقابل جمهوری اسلامی ایران شکست‌خورده است.

وی گفت: ملت بزرگ ایران با اطاعت از ولی امر مسلمین، چهل سال امریکا را تحقیر کرده است و تا تحقیر نهایی و بر سر جا نشاندن امریکا او را تحقیر خواهد کرد.

حجت‌الاسلام کارگر افزود: امروزه کشورهای بزرگ دنیا برای اینکه کشورها را به سمت‌وسوی و تحت سیطره خودشان دربیاورند با تغییر هویت در آنها و ایجاد گسل‌های قومی، فرهنگی و مذهبی آنها را با استفاده از ابر رسانه‌های خود یعنی فضای مجازی به تحریک علیه یکدیگر وا‌می‌دارند.

خطیب جمعه میبد بابیان اینکه این کار را در روزهای اخیر در لبنان و عراق انجام داده‌اند، افزود: باید بدانیم به پیروی از امام راحل و ولی امر مسلمین، وحدت بین شیعه و سنی که محورهای مشخصی هم دارد؛ اجازه سوءاستفاده به دشمن ندهیم تا باعث اختلاف شود.

حجت‌الاسلام کارگر با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مراسم دانش‌آموختگان افسری ارتش درباره ناآرامی‌های عراق و لبنان گفت: توطئه‌های دشمنان برهم زدن ساختارهای قانونی و ایجاد خلع‌های سیاسی است.

وی افزود: دولت‌ها و ملت‌های اسلامی و دلسوزان کشورها مواظب باشند امنیت را برقرار و مطالبات به‌حق مردم را هم در چارچوب قانون تأمین کنند.

امام‌جمعه موقت میبد در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن فصل سرما و رعایت مدیریت مصرف گفت: کشور ما در منابع انرژی ، کشور مصرف‌گرا است و این در اسلام به‌شدت مذمت شده است.

حجت‌الاسلام کارگر افزود: ازجمله چیزهایی که در کشور در آن اتلاف و اسراف صورت می‌گیرد نان، آب، برق و سوخت است که آمارها نشان می‌دهد نسبت به کشورهایی مثل ژاپن و انگلیس میزان مصرف ما ۹ برابر و نسبت به شاخص جهانی ۵ برابر است.

خطیب جمعه میبد همچنین بابیان اینکه مقدار یارانه پرداختی انرژی در کشور حتی از چین یک و نیم میلیارد جمعیتی هم بالاست، افزود: ۴۵ میلیارد دلار یارانه انرژی در کشور توزیع می‌شود درحالی‌که کشور چین با یک و نیم میلیارد جمعیت ۳۸ میلیارد دلار به بخش انرژی یارانه می‌دهد.

وی تصریح کرد: نقطه قابل‌تأمل این است که ۱۵ درصد یارانه حوزه انرژی در جهان در ایران پرداخت می‌شود و ۵۰ درصد یارانه انرژی کشور به سه دهک ثروتمند جامعه می‌رسد که دولت باید با مدیریت و برنامه‌ریزی درست و اصلاح برنامه سوخت آن را مدیریت کند و آن به هفت دهک ضعیف و متوسط جامعه برسد.

امام‌جمعه موقت میبد خاطرنشان کرد: از سال ۵۱ تا ۹۳ مصرف انرژی در ایران ۱۱ برابر افزایش‌یافته است و این در حالی است که در جهان تنها دو برابر شده است.

میبد آدینه

انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.