بازگشت به صفحه کامل

نفرات برتر چهل و یکمین دوره مسابقات قرآنی اوقاف در شهرستان میبد مشخص شدند+ تصاویر


مراسم اختتامیه و اهدای جوایز نفرات برتر چهل و یکمین دوره مسابقات قرآنی اوقاف در شهرستان میبد برگزار شد.

به گزارش میبد خبر، مراسم اختتامیه چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف وامور خیریه در رشته های حفظ، قرائت، ترتیل ،اذان و دعا خوانی که در دو بخش خواهران و برادران انجام شده بود، با حضور مسئولین و فعالان قرآنی شهرستان در امامزاده سیدصدرالدین قنبر برگزار شد.

حجت الاسلام اعرافی در این مراسم در رابطه با قرآن و جایگاه این کتاب آسمانی در زندگی اظهار کرد: قرآن بالاترین سرمایه دنیا و آخرت انسان‌هاست؛ دو سرمایه گرانقدر را پیامبر اکرم(ص) برای مسلمین به جا گذاشتند که این دو سرمایه جایگزین همه انبیاء و رسولان الهی هستند و مبلغانی هستند که هرگز خستگی و خاموشی ندارند که آن دو سرمایه، قرآن و اهل بیت(ع) هستند؛ قرآن خورشیدی‌ فروزنده است که شب و روز درخشش انوار زرینش تمام نقاط جهان را روشن می‌کند.

وی افزود: فعالیت قرآنی ارزشمند است که هم از خدا خط بگیرد و هم به خدا ختم شود چرا که اثر گذاری و ماندگاری کار به دلیل خدایی بودنش است.

وی خطاب به مروجین قرآنی گفت: کسی که می خواهد قرآن را ترویج دهد باید خودش خدایی باشد پس قدم اول آن است که قبل از هر کسی، دلسوز خود باشد و برای قرآنی شدن خودش تلاش کند.

حجت الاسلام اعرافی اضافه کرد: ائمه ما در سخنان خود از آیات قرآن بهره می گرفتند چنان که در خطبه های نهج البلاغه، خطبه حضرت زهرا(س)، خطبه امام حسین(ع) در روز عاشورا و خطبه حضرت زینب(س) استشهاد به آیات قرآن مشهود است.

وی در پایان اشاره کرد: فعالان قرآنی با بهره گیری صحیح از قرآن ابتدا خود را نجات دهند و اگر موفق بودند از دیگران دستگیری کنند.

در انتهای این مراسم از نفرات برتر این مسابقات قرآنی در مرحله شهرستانی تجلیل شد و این نفرات برای حضور در مرحله استانی معرفی شدند.

انتهای پیام/اد




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.